به گزارش اکونا پرس،

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 19 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی پس از مخالفت با دوفوریت طرح اصلاح ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری با 131 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در صحن با یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح به عنوان طراح این طرح، گفت: اولویت اشتغال و استخدام بومی ها در استخدامات دولتی باید مدنظر قرار بگیرد، اخیرا دو استخدام دولتی ابلاغ شده تا افراد واجد شرایط پس از طی مراحل استخدام شوند اما برخلاف آگهی های قبلی بومی ها در این استخدام اولویت نداشته و این موضوع را در حوزه شهر تویسرکان پیگیری کرده ام.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری با ذکر شرط بومی گزینی برای استخدام های دولتی مخالفت کرده است، تصریح کرد: این چند سطر که به صورت کارشناسانه نوشته شده و نواقص آن در کمیسیون اصلاح می شود، اشکالات موجود در زمینه بومی گزینی در استخدام های دولتی را از بین می برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به استخدام های دولتی پیش رو در صورت عدم تصویب طرح فرصت جذب بومی ها از بین می رود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با جذب نیروهای غیربومی فرد استخدام شده از فردای استخدام به دنبال انتقال به شهر خود است، ادامه داد: با جذب افراد غیربومی جوانان تحصیلکرده شهرها امکان استفاده از فرصت به دست آمده را از دست می دهند و سرخورده می شوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین ارکان، ارائه خدمات، کارمند و نیروی انسانی است، زمانی که کارمند بومی نباشد به دلیل گرفتاری های شخصی امکان انجام امور را ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم استخدام ها براساس اولویت ها و بومی گزینی صورت بگیرد.