به گزارش اکونا پرس،

موحدی کرمانی خطیب موقوت نماز جمعه تهران گفت: در این خطبه نظر داشته تا صحبتی از عمل صالح و ارتباط ایمان با عمل داشته باشم. برخی به غلط ایمان و عمل را از هم جداکردند؛ در صورتی که روایات ما میگویند که کل ایمان کل عمل است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امام در پاسخ به سوالی در رابطه ایمان و عمل می‌فرمایند که عمل چیزی غیر از ایمان نیست.

موحدی کرمانی گفت: مسئولین باید پاسخگوی همه مردم باشند و این امر به قدری اهمیت دارد که در روایات ما مورد تاکید است. درنتیجه مسئولان اگر هم مشغله‌ای دارند باید نماینده‌ای را جهت شنیدن حرف‌های مردم منصوب کرده و با واسطه حرف‌های مردم را بشنوند.

او در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به افزایش بها بنزین عنوان کرد:به دلیل بی تدبیری، حادثه‌ای رخ داد که عده‌ای در آن  کشته و مجروح شده همچنین قسمت‌هایی ازکشور تخریب شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: تصمیم گرفتند بنزین را گران کنند، اما بنزین باید به قیمت واقعی خود برسد. البته نه مثل آقایی که صبح بیدار شد و گفت من متوجه گرانی بنزین نشدم. شما تازه مطلع شدید؟ از وضع جامعه با خبر نبودید؟

کرمانی گفت: البته خدا کند این جمله دروغ باشد، چیز کمی نیست یک خبر نداشتن ببینید چه فاجعه‌ای را بوجود آورد، چقدر خون‌ها به ناحق ریخته شد و به خاطر یک غفلت ببینید. چقدر تخریبی بوجود آمد؛ نمی توانیم بگویبم این چیزی نیست.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: بهتر بود که از قبل اقنا ملی انجام می شد. اگر هم می‌خواستید تصمیمی بگیرید بعد از اقنا ملی آنرا انجام می‌دادید.

او گفت:به مردم آگاهی دهید که اگر ٥٠٠ تومان هم افزایش دادید که به نفع شماست؛ این کار شما یک شوک بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این رویه کشور داری و تدبیر نیست، چرا این چنین عمل کردید؟ بیدار و به هوش باشید. در این آشوب‌های اخیر نه روشنگری شد، نه مردم آنطور که باید مطلع می‌شدند، مطلع شدند و نه تدریجیت عملی شد.

آیت الله موحدی کرمانی یادآور شد: به تدریج اقدام کردن مسئله بسیار مهمی است، یعنی ١٠٠٠ تومان یکدفعه ٣٠٠٠ تومان نشود و به این معنی است که به صورت گام به گام و بعد از روشن شدن مردم، ٥٠٠ تومان( به بها بنزین) افزوده شود.

او تاکید کرد: در این مسئله(افزایش قیمت بنزین) چقدر گفت وگو و استدلال انجام شد؟ چقدر مردم را قانع کردید؟ نمی‌توانم بگویم نبوده، اما باید بگویم بسیار کم بوده و به همین دلیل هم دشمن از این موضوع سوء استفاده کرد و سوار بــر موج شد. لازم است تدبیر انجام شود و شما هم که به حمدلله دولت تدبیر و امید هستید، این مسائل را با دقت بنگرید.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: در هیئت دولت تصمیم می‌گیرید، اما حساب کنید ببینید این تصمیم در جامعه چه اثری دارد؟ آیا مردم ناراضی را راضی می‌کند؟ برای گرانی دولت بایدفکری کند، جان مردم به لب رسیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مردم نه تنها دارو پیدا نمی‌کنند بلکه اگر هم باشد نمی‌توانند خریداری کنند، فکری کنید و حقوق‌های کسانی که بالا هستند را کم کنید و به نیازمندان بدهید.

او در تکمیل سخن خود، اظهار کرد: حقوق‌های کلان در این کشور چه معنایی دارد؟ کم کنید یا نصف کنید و نصف آنرا هم به مستضعفان بدهید؛ تدبیر عاقلانه و خدایی این است.

امام جمعه موقت تهران خاتمه داد: حتی من به شهرداری هم تذکر می‌دهم، چرا وقتی کسی که می‌خواهد برای فرزندش در طبقه بالای خانه خود واحدی ساخته و او را داماد کند، این میزان از آن پول می‌گیرند و غوغا می‌کند. این اشتباه است؛ علاوه براین هم مسئولان باید کار خدایی انجام داده و به داد مردم برسند.