به گزارش اکونا پرس،

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده 1 این طرح با 146 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان به اصلاح ماده1و 10 پرداختند و آن رابا 130 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

مواد (1) و (2) به‌شرح زیر اصلاح شد:

ماده‌ واحده- یک ماده به‌عنوان ماده(23) به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مصوب  4/11/1394 به‌شرح زیر الحاق و شماره ماده (23) قانون به (24) اصلاح می‌شود:

ماده 23- رسیدگی به امور تشکل‌های صنفی، کانون‌های بازنشستگی، انجمن‌های تخصصی غیرسیاسی و تشکل‌های صنفی دیگری که در قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب  7/6/1360 طبق ترتیبات تعیین شده برای احزاب و گروههای سیاسی با آنها رفتار می‌شد و اکنون از شمول این قانون مستثنی شده‌اند، به‌عنوان وظیفه سازمانی به وزارت کشور محول می‌گردد.

آیین‌نامه اجرائی این ماده پس از ابلاغ این قانون ظرف مدت سه‌ماه توسط وزارت کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.