به گزارش اکونا پرس،

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در واکنش به فعال‌سازی مکانیسم ماشه از سوی طرف‌های اروپایی برجام، اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از  برجام، آمریکایی‌ها با فشار آوردن به کشور‌های اروپایی مانع از انجام تعهدات آنها در ارتباط با برجام هستند و این درحالی است که ایران به تعهدات خود پایبند است.

وی افزود: با توجه‌ به اینکه ایران به تمامی تعهدات برجامی خود پایبند بوده لذا فعال سازی مکانیزم ماشه از سوی این 3 کشور تخلف آشکار و نشان دهنده ضعف کشورهایی اروپایی و فشارپذیری آنها از آمریکا است، آنها باید پاسخگوی جامعه بین‌المللی باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این 3 کشور الفبای حقوق بین المللی را نمی‌دانند و فهم درستی از تعهدات بین‌المللی ندارند، ادامه داد: مکانیسم ماشه در صورتی فعال می‌شود که یکی از طرفین توافقنامه برخلاف مفاد برجام به تعهدات خود عمل نکند. ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و این طرف‌های دیگر برجام هستند که به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده‌اند و باید محکوم شوند.

نقوی حسینی در همین راستا اضافه کرد: هیچ دلیلی نه از لحاظ حقوقی و نه به لحاظ مواد مندرج در برجام وجود ندارد که این 3 کشور بخواهند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنند؛ بنابراین دستگاه دیپلماسی کشور باید از تمامی ظرفیت از حق ملت دفاع کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا در هر شرایطی بر اساس منافع ملی خود عمل می‌کنند و تسلیم تهدید اروپایی‌ها نمی‌شود.