به گزارش اکونا پرس،

 علی لاریجانی در نشست مشترک با روسای کارگروه‌های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: هیچ گاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی آمریکا با ملت ایران به این اندازه و همه جانبه نبوده است.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی هشت ساله نیز آمریکا بیشترین حمایت‌ها را از صدام دیکتاتور معدوم عراق در جنگ علیه ایران کرد، اما امروز شاهد مصاف همه جانبه‌ای هستیم که نشان می‌دهد تنها هدف آمریکایی‌ها موضوع اقتصادی نیست.

رئیس مجلس گفت: دشمنان ما کار را به جایی رساندند که ترور دولتی می‌کنند، اقدامی که برای یک ابر قدرت موهون است، البته رژیم اسرائیل نیز از اینگونه اقدامات انجام داده است، این یعنی اینکه ما مصاف همه جانبه‌ای با آمریکا داریم.

لاریجانی با تاکید بر موضوع مسائل اقتصادی کشور، افزود: پیچیدگی که امروز غربی‌ها و آمریکایی‌ها در مسائل اقتصادی برای ما ایجاد کردند، همچون گذشته نیست؛ آن‌ها از همه ابزار‌ها و فنون شیطنت‌هایشان استفاده می‌کنند تا مسیر حرکت اقتصادی ایران را کند کنند و به تبع آن به مردم فشار بیاورند و توسعه کشور را عقب بیندازند.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب زمانی پویا و زنده است که روی همه هدف‌هایش ایستادگی کند، اگر ما اقتصادی پویا داشته باشیم، دشمنان نمی‌توانند جلوی ما را بگیرند به همین علت می‌خواهند به اقتصاد ما ضربه بزنند.

رئیس مجلس افزود: البته دشمنان در خیلی از زمینه‌ها، مانند اقتصادی ضربه زدند و ما کتمان نمی‌کنیم، بودجه‌ای که امروز در حال بررسی است، نشان از مشکلاتی برای دستگاه‌های دولتی کشور و تامین منابع موجود برای کشور دارد که دشمنان به دنبال ایجاد چنین مشکلاتی هستند.

لاریجانی همچنین گفت: در این بین اروپایی‌ها نیز در پشت مسئله هسته‌ای اقداماتی انجام می‌دهند و می‌گویند از ماده ۳۶ توافق هسته‌ای استفاده می‌کنند، معلوم است که چه غرضی دارند، البته جمهوری اسلامی پاسخ آن‌ها را می‌دهد، ولی مشخص شده است که اروپایی‌ها شبیه آمریکا رفتار می‌کنند، این اقدامات تبعاتی برای آن‌ها خواهد داشت.

وی در ادامه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مهمترین روز تاریخی و سیاسی کشور دانست و افزود: نباید یوم الله ۲۲ بهمن تبدیل به گردهمایی انتخاباتی شود، هر ساله برنامه‌های خوبی در ایام دهه فجر برگزار می‌شود که سال گذشته این برنامه‌ها بسیار ارزشمند بود. امسال هم ان‌شاءالله همینطور خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین موضوع گام دوم انقلاب اسلامی را یکی از محور‌های این برنامه‌ها خواند و افزود: امسال اولین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که انرژی جدیدی برای حرکت آینده کشور به وجود آورد.

لاریجانی گفت: یوم الله ۲۲ بهمن امسال، با چهلمین روز شهادت آن مرد بزرگ حاج قاسم سلیمانی تقارن پیدا کرده است که شهادت ایشان تحولی در روحیه ملی کشور ایجاد کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی بیداری در داخل ایران و منطقه ایجاد کرد و افزود: شهادت سردار سلیمانی وفاق و همبستگی در داخل کشور ایجاد کرد که در کشور‌های دیگر هم تاثیر گذار است.

لاریجانی همچنین گفت: امسال ایام دهه مبارک فجر متقارن با ایام فاطمیه است که مجموعه این مناسبات را باید در نظر گرفت و همچنین باید به شرایط کشور در برگزاری این مراسم توجه کرد.