به گزارش اکونا پرس،

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به سفر جوزپ بورل هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، گفت: این سفر از اهمیت خاص خود برخوردار است، با توجه به روند اجرای برجام و عدم انجام تعهدات غربی ها به ویژه عدم پایبندی اروپایی ها به تعهداتشان و همراهی اروپایی ها با آمریکا، آنها باید پاسخگوی جمهوری اسلامی ایران باشند و دلایل خود را در این زمینه ارائه کنند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا در مجلس ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مطالبه گر، طرفی که مستحق انجام تعهدات از طرف مقابل بوده و این تعهدات روی زمین مانده با اتحادیه اروپا برخورد کند که قطعا چنین برخوردی صورت می گیرد.

وی با تاکید براینکه زمینه گفت‌وگوی دیگری وجو ندارد، بیان داشت: زمینه گفت‌وگوی دیگری نداریم جز اینکه برجام به سرانجامی برسد، اگر اروپایی ها به تعهدات خودعمل کنند بنابراین تصور می کنم در همین چارچوب گفت‌وگو ها انجام می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینک ممکن است غربی ها به دنبال طرح موضوعات جدید در مذاکرات باشند، بیان داشت: خط و مشی جمهوری اسلامی در این زمینه کاملا روشن است اروپایی ها بارها تلاش کردند که موضوعات جدیدی را در مذاکرات وارد کنند اما قبلا خط قرمزهای مذاکرات را کاملا  شفاف کردیم.

نقوی حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: فعالیت هسته ای ایران کاملا در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی و NPT است و به طور داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کنیم بنابراین هیچ احدی نمی تواند به جمهوری اسلامی ایران اتهام فعالیت غیرقانونی هسته ای بزند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با بیان اینکه حوزه موشکی و دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره با هیچ احدی نیست، گفت: هیچ کشوری مسئله دفاعی خود را پای میز مذاکره نمی برد،چرا که دفاع امر حیاتی برای امنیت هر کشوری است و کشورها می توانند هرکاری برای دفاع از خود انجام دهد، بنابراین حوزه موشکی و دفاعی خط قرمز است و اجازه نمی دهیم هیچ کس دراین زمینه مذاکره کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آنچه که جمهوری اسلامی به دنبال آن است اجرای برجام بوده و اجرای آن به انجام تعهدات طرف مقابل بستگی دارد.