به گزارش اکونا پرس،

عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی، صبح امروز (یکشنبه، 17 فروردین ماه) با موضوع رسیدگی به وضعیت درآمدی اقشار آسیب‌پذیر به واسطه شیوع این ویروس برگزار شد. در این جلسه مقرر شد مجلس از سه شنبه، ۱۹ فروردین جلسات علنی به صورت حضوری و رسمی داشته باشد و کمیسیون ها هم از فردا، دوشنبه جلسات رسمی خود را دنبال کنند.

همچنین به گفته مصری، موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس خواهد بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از قطعی شدن حضور وزرای بهداشت و کشور در جلسات علنی این هفته مجلس برای ارائه گزارش آخرین تحولات کرونا و بررسی  شرایط کشور خبر داد.

بررسی چگونگی تأمین درآمد قشری که اشتغال روزانه داشته و امروز به خاطر شیوع کرونا محل درآمدی ندارند، از مهم‌ترین موضوعات این جسله بود که مقرر شد با همکاری دولت، محلی برای تأمین درآمد این افراد مشخص شود.

همچنین ضرورت تعریف صحیح از فاصله گذاری اجتماعی و اطلاع‌رسانی به مردم از موضوعات دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس برای ایجاد مسیری جهت تأمین درآمد اقشار آسیب پذیر فردا (دوشنبه، 18 فروردین ماه) با وزرای مربوطه جلسه ای برگزار کند تا نحوه جبران کمبودها  مشخص شود.