به گزارش اکونا پرس،

محمد جواد ظریف در خصوص اظهارات و درخواست انگلیس مبنی بر پرداخت غرامت از سوی ایران به دلیل آسیب دیدن سفارت انگلیس در تهران، اظهار داشت: مقرراتی در حقوق بین المللی وجود دارد و دولت ایران نیز اعلام کرده، حفظ حراست از سفارتخانه‌های خارجی در تهران تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران است و همه مقامات کشور بر این نکته تاکید دارند.

وزیر امور خارجه افزود: درباره جزئیات این موضوع دو طرف باید مذاکره کنند و هنوز هیچ مذاکره‌ای در این باره صورت نگرفته است.

آقای ظریف همچنین درپاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بلوک نفتی شماره ۱۲ سوریه به ایران واگذار شده است؟ گفت: هم اکنون کشور سوریه به سمت استقرار آرامش پیش می‌رود و تروریست‌ها فقط در چند نقطه منحصر شدند، طرح‌های مشترکی داریم که در این طرح‌ها همکاری در حوزه انرژی هم است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برای توسعه سوریه و مسائل اقتصادی این کشور، همکاری‌های خوبی داشته ایم، افزود: درباره جزئیات آنکه در کدام حوزه نفتی ما حضور داریم و یا خواهیم داشت، اطلاعاتی ندارم و نه می‌توانم به این موضوع ورود کنم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در میان نیست، گفت: آمریکایی‌ها نشان دادند، نمی‌شود به نتیجه مذاکراتشان هم اعتماد کرد.

محمد جواد ظریف در خصوص اینکه در روز‌های اخیر برخی تحلیگران از مذاکره با آمریکا مطالبی را عنوان می‌کنند، افزود: تقریبا دنیا به این نتیجه رسیده اگر بخواهند با آمریکا مذاکره‌ای داشته باشند، هر لحظه که آمریکا بخواهد توافق را نادیده می‌گیرد و دولت کنونی آمریکا به جای بهانه تراشی باید رفتارش را اصلاح کند.