به گزارش اکونا پرس،
محمدجواد ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه مقامات آمریکایی بعد از خروج از برجام همچنان مدعی هستند، نام آن‌ها در سند اصلی برجام وجود دارد و خود را یکی از شرکای برجام می‌دانند، گفت: ایراد ادعا‌های بسیار ابلهانه توسط مقامات آمریکایی تازگی ندارد، از کسانی که می‌گویند ماده ضدعفونی بخورید تا کرونا نگیرید، بعید نیست از قطعنامه‌ای که رسما خارج شده اند و نوشته اند به حضور و مشارکت در آن پایان دادیم، بگویند عضو آن هستند.
ظریف همچنین درباره اظهارات بریان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، که مدعی شده تا انتخابات آمریکا چیز زیادی از برجام باقی نمی‌ماند، اظهار داشت: اینکه آقای هوک اظهار کرده چیزی از برجام باقی نمانده به ایشان ربطی ندارد، آنچه که مهم است بین ایران و اعضای برجام و اعضای باقی مانده آن است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران اقدامات خود را در چارچوب قانونی برجام انجام داده است، گفت: در صورتی که آن‌ها رفتارشان را اصلاح کنند، ایران هم به اجرای کامل برجام باز می‌گردد، لذا برجام یک سند مستحکمی است.
ظریف همچنین گفت: اقداماتی که آمریکایی‌ها صورت داده اند، در آینده خودشان خواهند فهمید که به ضررشان تمام خواهد شد.
وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: بحمدلله جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و به هیچ عنوان برجام مانع پیشرفت‌های کشور نشده است.