به گزارش اکونا پرس،

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در روز‌های آتی مجمع عمومی به صورت مجازی برگزار می‌شود و ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب به وقت محلی و روحانی، رئیس جمهور سخنرانی سه‌شنبه سخنرانی خواهد داشت.

وی افزود: جهان خیالی پامپئو امن‌تر نخواهد شد،؛ از روزی که او تصمیم گرفت در فضای پر مکرر و دروغ وارد شود دنیای ذهنی خود را ناامن کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: آنچه پامپئو دنبال آن است یک گردن کشی دیگر است، برای آمریکا تصور می‌کنم تلخ‌ترین روز‌ها و ساعات رقم می‌خورد، انتخاب آمریکا این بوده در طرف اشتباه تاریخ بایستد و وظایف خود را فراموش کرده است.

خطیب زاده اظهار کرد: پیام تهران به واشنگتن روشن است و آن اینکه به جامعه جهانی و به تعهدات خود برگردد، دست از یاغی گری و سرکشی بردارد در این صورت است که جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.

وی یادآور شد: برجام توافقنامه‌ای است که یک بار مذاکره شده و یک بار جمع بندی و امضا و مهر و موم شده است، هر اقدامی که بخواهد این مهر و موم را باز کند یعنی پایان برجام ما از همه کشور‌ها انتظار داریم به بدیهیات روابط بین‌الملل و تعهدات حقوقی خود پایبند باشند. اگر کسی بخواهد پای خود را از گلیم خود بیرون بگذارد واکنش ما سخت خواهد بود.