به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه در جلسات هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت تصمیمات مهمی برای 9 ماه آینده اتخاذ شده و هماهنگی های لازم بین دستگاه های اقتصادی همچون وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد شده است، گفت: تصمیمات اقتصادی دولت از چند هفته قبل بدون توجه به اینکه در آمریکا چه اتفاقی می افتد اتخاذ شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهم نیست که چه فرد یا حزبی در آمریکا روی کار می آید، اظهار داشت: دولت بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود را انجام داده است.

دکتر روحانی اظهار داشت: دولت بر مبنای 9 ماه آینده برنامه‌ریزی کرده است که البته برخی از این برنامه‌ها بلندتر و برخی محدودتر است. طی این جلسات هماهنگی‌های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد انجام شده و مصوبات این جلسات در خصوص استفاده از ارز و ترخیص کالا از گمرک در روز گذشته ابلاغ شده و روند کارها آغاز شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تصمیمات اقتصادی دولت از چند هفته گذشته و بدون توجه به اینکه در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود اتخاذ شده است، گفت: تصمیمات دولت بر مبنای تولید داخلی و عمدتا صادرات غیرنفتی و نحوه تعامل وزارتخانه‌ها با هم است لذا برای ما مهم نیست که در آمریکا چه کسی انتخاب می‌شود البته انتخابات اخیر آمریکا از جهات مختلف عبرت‌آموز می‌باشد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه برای ما انتخاب فرد و حزب در آمریکا مهم نیست، گفت: آنچه اهمیت دارد شیوه‌ای است که در دولت بعدی آمریکا اتخاذ می‌شود برای ما مهم این است که آمریکا به قانون و تمام معاهدات بین‌المللی و چندجانبه برگردد و به ملت ایران احترام بگذارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: می‌خواهیم به جای تحریم احترام باشد اگر به جای تحریم غیرقانونی و ظالمانه احترام گذاشته شود در این صورت شرایط ما فرق خواهد داشت و اگر به جای تهدید، تکریم و احترام گذاشته شود و به جای عهدشکنی، اجرای قانون باشد در آن صورت شرایط فرق می‌کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است والا فرد و حزب اهمیتی ندارد لذا بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از اتخاذ تصمیمات مهم برای افزایش صادرات خبر داد و گفت: تمام تصمیماتی که برای سامانه جامع تجارت اتخاذ شده به خاطر این است که همه امور به روز و روشن باشد.

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در یکی دو ماهه اخیر گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر کرونا در ماههای اولیه امسال بود که صادرات با وقفه مواجه گردید و امروز این مشکلات برطرف شده و در صادرات و واردات رشد خواهیم داشت.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ناموجه بودن قیمت برخی از کالاها و توجه دولت به این موضوع، اظهار داشت: دولت دو هدف وفور کالای اساسی و غیراساسی در سطح جامعه و قیمت منصفانه آن را دنبال می‌کند که نسبت به اولی موفق بودیم و آنچه باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و برای مردم مهم است، قیمت قابل قبول و متعادل کالا می‌باشد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط منطقه و امنیت مرزهای شمال غربی کشور اظهار داشت: امنیت مرزها و اینکه تروریست‌ها و گروههای تروریستی در نزدیک مرزهای ایران حضور نداشته باشند برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه مرزهای جغرافیایی تغییر نکند حائز اهمیت است و تمامیت ارضی را حق آذربایجان می‌دانیم اما دلمان می‌خواهد از راه غیرنظامی به این حق دست یابند و در این زمینه وزارت خارجه کشورمان فعال است و حقوق کشورمان به همه کشورهای درگیر ابلاغ شده است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام میلاد مبارک پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: اساس حکومت پیامبر بر مبنای آنچه قرآن کریم بیان می‌کند بر اساس اخلاق، نرم‌خویی، مهربانی با مردم، تواضع و حتی دعا برای افراد امتش بود که دچار اشکال و خطا شده بودند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنهایی که نسبت به پیامبر اسلام(ص) جملات ناصحیح به کار می برند با اخلاق و رفتار و سیره پیامبر اسلام آشنایی ندارند.