به گزارش اکونا پرس،

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه نشست با استانداران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز با استانداران گزارشی از آخرین وضعیت ابعاد مختلف استان‌ها دریافت کردیم و ۴ موضوع اصلی امنیت از جنبه عمومی و انتخابات بحث‌ها و مشخص شد مشکل خاصی در شرایط کنونی نداریم و این را مدیون مردم هستیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: بحث ارزاق و مایحتاج بازار برای شب عید بررسی شد که از ۴ ماه قبل برآورد‌های خود را در دولت مطرح کردیم؛ با توجه به شرایطی کنونی لازم بود که استانداران در هماهنگی با دولت باشند و امیدواریم این همکاری‌ها مثبت باشد.

وزیر کشور افزود: تصمیم جدید دولت در خصوص ورود کالا از مرز‌ها با شرایط سهل‌تر مورد بررسی قرار گرفت تا کمبود‌ها در داخل کشور جبران شود.

او با اشاره به فضای انتخاباتی کشور بیان کرد: بحث دیگر درباره انتخابات بود که تمام همکاری‌ها در این خصوص صورت گرفته است و از همه متخصصین تقاضا دارم که در این انتخابات ورود کنند؛ نگرانی خاصی از نظر وزارت کشور نداریم، ولی از نظر مشارکت‌ها باید تلاش کنیم مقتضیات حضور پرشکوه مدنظر رهبر انقلاب انجام شود و همه دستگاه‌های مختلف باید به وسع خود تلاش کنند تا انتخابات پر شکوه داشتیم، تلاش ما هم بر این است که در ایام باقی مانده بستر انتخابات رقابتی باشد.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع دیگر سلامت انتخابات بود که تاکید شد به جز شهر‌های قرمز و نارنجی با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی آزاد باشند تا دچار خسارت نشویم؛ همچنین در همه حوزه‌ها به استانداران تاکید شد که تلاش کنیم عملکرد مثبتی در حوزه سلامت داشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونا بیان کرد: از زمانی که قرارگاه مبارزه با کرونا تشکیل شد با کاهش بیماری و فوت مواجه بودیم.

وزیر کشور وضعیت استان خوزستان را رو به بهبود اعلام کرد و گفت: در خوزستان ۴ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شده است و تعداد تست‌ها به ۲۱ هزار تست در روز رسیده است، همچنین کاهش مبتلایان و فوتی‌ها را در پیش داشتیم.

او در پایان گفت: باید تلاش کنیم عید نوروز منجر به افزایش هزینه‌ها برای کشور نباشد و با توجه به شناختی که از مردم خصوصا در این یکسال داریم امیدواریم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.