به گزارش اکونا پرس،

«سعید خطیب‌زاده» صبح امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هفته حقوق‌بشر آمریکایی هستیم که یادآور نقض‌های مکرر و بی‌شرمانه دولت‌های آمریکا به صورت متوالی بر علیه مردم منطقه و ملت ایران است. به خودمان و همه آزادیخواهان باید یادآوری کنیم حقوق‌بشر ابزاری نیست که از آن سوءاستفاده کرد. 

وی با بیان اینکه در همین هفته جنایات گروهک منافقین بروز پیدا می‌کند، اظهار داشت: جنایات منافقین در هفته نخست ماه تیر یادآور این است که انقلاب اسلامی از چه پیچ و خم‌هایی عبور کرده و گروهک‌های تروریستی در سکوت خبری یا حمایت از استکبار جهانی چه جنایاتی آفریدند. 

رییس مرکز دیپلماسی عمومی، با اشاره به سالروز حمله شیمیایی در سردشت تصریح کرد: این روز به عنوان روز شرم‌آور برای منادیان حقوق بشر باقی می‌ماند. 

خطیب‌زاده با اشاره به تحولات سیاست خارجی در یک هفته گذشته خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که گذشت چند تن از سفرای مقیم ایران در پایان‌ ماموریت‌شان با ظریف دیدار کردند. همچنین در هفته گذشته، در روزهای سه‌شنبه به بعد طاهریان (نماینده وزیر امور خارجه در امور افغانستان) به کابل و اسلام‌آباد رفت و با مقامات مختلف درخصوص تحولات افغانستان رایزنی کرد. 

وی با بیان اینکه تحولات افغانستان موضوع مهم رایزنی‌ها در هفته گذشته بوده است، ابراز داشت: علاوه بر این جلسات بررسی گفت‌وگوهای وین هم در این روزها در جریان بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره احتمال تمدید توافق با آژانس بیان کرد: قانون مجلس روشن است. توافق یا عدم توافق با آژانس و چگونگی ادامه یا عدم ادامه همکاری موضوع جدی است که هنوز در این باره تصمیم‌گیری نشده است. 

خطیب‌زاده درباره مذاکرات وین هم یادآور شد: ادامه مذاکرات به ادامه بررسی‌ها بستگی دارد. ما تصمیماتی که باید اتخاذ می‌کردیم، اتخاذ کرده و اعلام هم کرده‌ایم و اکنون نوبت طرف‌های مقابل است که تصمیمات خود را بگیرند. 

وی درباره توقیف سایت‌های وابسته به صداوسیما از سوی آمریکا عنوان کرد: این مسئله نشان از استیصال گردن‌کشانه آمریکا در مقابل صداهای مستقل از کشورهایی مانند ایران بود و نشان از استانداردهای دوگانه و دورغین بودن ادعای آنها درباره آزادی بیان است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اینکه آمریکا یک اعتیاد عجیب و عمیقی به تحریم پیدا کرده، چیز جدیدی نیست و ترک عادت هم موجب مرض است. به آمریکا توصیه می‌کنیم به جای این حرکات احساسی به آزادی بیان ملتزم باشد و گفت‌وگوها در بستر بی‌طرفانه جریان داشته باشد.

 خطیب زاده یادآور شد: وزارت امور خارجه براساس وظیفه‌اش برای مقابله با تحریم‌ها، این موضوع را در دست بررسی و پیگیری دارد. 

خبر تکمیل می شود...