به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در هشتادمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و آیین افتتاح طرح های ساخت مسکن وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور، تاکید کرد: دولت در زمینه تامین مسکن مردم مسئولیت سنگینی بر دوش دارد تا تسهیلات لازم را در این زمینه برای مسکن مردم بویژه جوانان فراهم کند.

دکتر روحانی اظهار داشت: در آغاز فعالیت این دولت با تعهد دولت قبل در زمینه 2 میلیون و 200 هزار مسکن در قالب طرح مسکن مهر مواجه بودیم که حدود یک سوم آن توسط دولت قبل البته با نقص هایی در بخش خدمات تکمیل شده بود و دو سوم کار در این زمینه بر دوش این دولت قرار گرفت که کار بسیار سختی بود اما با تلاش های صورت گرفته از سوی آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی و تکمیل واحدهای مسکونی، این طرح تقریبا رو به اتمام است.

رئیس جمهور یکی از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم را احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز کارهای زیادی انجام شده و 375 هزار و 232 واحد مسکونی در بافت فرسوده احیا شده است.

رئیس جمهور اولین اقدام در زمینه ساخت واحدهای مسکونی شهرک‌ها و شهرهای جدید را موضوع طراحی و توجه به معماری دانست و اظهار داشت: ایران از لحاظ معماری ملت خلاقی بوده و آثار تاریخی بی‌نظیری در این زمینه به جا مانده است. مکان‌یابی درست و استفاده از مصالح مناسب از موارد مهمی است که باید در حوزه ساخت و ساز مورد توجه جدی قرار بگیرد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دولت باید زمین مناسب در جای مناسب و با قیمت مناسب در اختیار مردم و سازندگان قرار دهد و از تخریب زمین‌های زراعی، باغات، مراتع و جنگ‌ها جلوگیری کند، لذا مکان‌یابی و معماری 2 اصل مهم برای ساخت مسکن است که بایستی توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: از لحاظ مالی نیز بانک‌ها باید کمک‌های لازم را انجام دهند و وزارت مسکن بایستی تلاش کند واحدهای مسکونی به قیمت مناسب در اختیار جوانان و مردم قرار بگیرد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: واحدهای مسکونی را باید مردم بسازند و وظیفه دولت این است که کمک کند تا زمین مناسب با توجه به طراحی و معماری مناسب و با وام در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه واحدهای روستایی تلاش زیادی انجام شده است. همچنین در مقاوم‌سازی و تکمیل واحدهایی که در حوادثی مانند سیل و زلزله تخریب شده بودند، اقدامات مهم و بزرگی انجام شده است.