به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: اگر اروپایی‌ها نگران تضعیف توافق هسته‌ای هستند باید رفتار خودشان را ارزیابی کنند و بدانند که تنها راه حل خروج از این وضعیت لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: طرف‌های غربی در سال‌های اخیر نه تنها گامی برای اجرای تعهدات برجامی شان بر نداشتند بلکه تحریم‌ها نسبت به گذشته بیشتر شد.
وی افزود: گام‌های جمهوری اسلامی ایران پاسخی به بد عهدی طرف‌های اروپایی و منطق قانون مصوب مجلس این بود که ما باید به طور یک طرفه به اجرای تعهداتمان خاتمه دهیم چراکه ادامه تعهدات با شرایط فعلی هیچ سودی برای ایران ندارد.
عباس زاده مشکینی تصریح کرد: صورت مساله و راه حل آن کاملا روشن است، اگر اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند در مقابل ایران وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای خود را بر اساس برجام تعلیق خواهد کرد.
وی ابراز کرد: طرف‌های اروپایی از صدور این گونه بیانیه‌ها فضاسازی و فشار بر جمهوری اسلامی ایران از طریق تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی است، اما تجربه نشان داده که این گونه اقدامات نتیجه نمی‌دهد و مانند فشار حداکثری آمریکا به شکست منجر خواهد شد لذا بهتر است تا دیر نشده غربی‌ها جمهوری اسلامی ایران را در نظام بین الملل بپذیرند.