به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام و المسلمین آقای محمدجواد حاج علی اکبری با اشاره به برخی تحولات رخ داده در کشور طی ۲۰ ماه گذشته گفت: در این مدت حوادث تلخ و شیرین فراوانی داشتیم که یکی از آن‌ها پیروزی ملت بزرگ و بی نظیر ملت عزیز ما در برابر فتنه‌ها و حوادث گوناگون بود، بیماری کرونا هم باعث بروز مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی برای مردم و همچنین تلخی‌های از دست رفتگان این بیماری شده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا به ویژه در حوزه کرونا گفت: ظلم مضاعف و جنایت انسانی آمریکا و عوامل آن‌ها در تشدید تحریم‌ها را در دوره شیوع کرونا دیدیم.

طیب جمعه تهران همچنین کم تدبیری‌هایی را که در کشور موجب دشواری‌های فراوانی شد و نیز جنگ رسانه‌ای و روانی و نبرد ادراکی و شناختی کم نظیری را که از سوی دشمن به امت ما تحمیل شد، از دیگر وقایعی ذکر کرد که در این مدت در کشور شاهد آن بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری گفت:در کشاکش این سختی‌ها و ناملایمات ملت بی نظیر ایران در مقابل دشمنان، با نجابت و شکیبایی و در برابر گرفتاری‌ها و بی تدبیری‌ها به خوبی و سربلند و پیروز بیرون آمد.

وی افزود: در خلال این سختی‌ها و تلخی‌ها زیباترین صحنه‌ها را از روابط انسانی و کمک‌های مومنانه و رزمایش مواسات حضور در میدان خدمت به برادران و خواهران ایمانی را شاهد بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری همچنین از اقدامات کادر درمان، گروه‌های مختلف کشور از جمله گروه‌های جهادی، بیمارستانی و آرامستان‌ها و همچنین ستاد‌های مقابله با کرونا که نقش مهمی در برنامه ریزی برای مبارزه با کرونا و خدمت رسانی به مردم داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همین جا در برابر شهدای عزیز سلامت سر تعظیم فرود می‌آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری گفت: حقیقتا این ملت شایسته بهترین خدمت هاست.

وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران به تحولات منطقه و جهان و شکست سیاست‌های آمریکا و ایادی آن‌ها و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: امریکایی‌ها با شکستی که در انتخابات خود داشتند هم در داخل شکست خوردند و هم پس از انتخابات با رفتار‌های عجیب و غریب خود و هم در جریان منطقه غرب آسیا شکست راهبردی را تحمل کردند.

امام جمعه موقت تهران آغاز این شکست راهبردی آمریکا را از زمان ترور شهید سلیمانی دانست و در ادامه شکست آنان در جریان عین الاسد به اوج رسید و مقاومت مردمی عراق برای اخراج آمریکایی‌ها در این کشور ادامه پیدا کرد و امروز تروریست‌های امریکایی هیچ چاره‌ای جز خروج از عراق ندارند.

وی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در فتنه‌های لبنان نیز کامیاب نبودند و اخیرا ما شاهد مواجهه عمومی مردم لبنان با هدایت سیدحسن نصراله سید مقاومت در برابر توطئه اخیری که در این کشور اتفاق افتاد، بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری گفت: رژیم صهیونیستی در این مدت تجربه هزیمت در جریان سیف القدس را در نبرد ۱۲ روزه داشت و اخیرا ناتوی عربی در جریان تجاوز به یمن قهرمان با مقاومت ۷ ساله مردم یمن ناتوان شده است و در این زمینه مردم یمن موفق هستند و ان شاءالله مارب آزاد خواهد شد و شما همایش بزرگ و با عظمت مردم عزیز یمن را در سالروز ولادت پیامبر اعظم (س) را مشاهده کردید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه آخرین حلقه شکست‌های استکبار جهانی را در کشور افغانستان عنوان کرد و گفت: این شکست بی نظیر در بزرگترین لشکرکشی تاریخ تاسیس آمریکا طی ۲۰۰ سال صورت گرفت و موجب اخراج آنان از افغانستان و فرار بزدلانه آن‌ها از پایگاههایشان بعد از ۲۰ سال تجاوز، اهانت و کشتار مردم مظلوم افغانستان شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مثلث عبری، عربی و غربی دست از فتنه برنمی دارند، گفت: آن‌ها تلاش‌های مزبوحانه هم انجام می‌دهند و حالا مشاهده کردیم که این تلاش‌ها چه در مرز‌های شمالی ما از تحرک صهیونیست‌ها و چه در لبنان، در حوادث اخیر و چه در افغانستان که طی دو هفته پشت سر هم نماز گزاران را به خاک و خون کشاندند، ادامه حضور جریان استکبار توسط دواعش پلید محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین شهادت نمازگزاران در افغانستان را به مردم این کشور تسلیت گفت و از مسئولان این کشور خواست این موضوع را پیگیری کنند و هم از جان مردم و نمازگزاران مراقبت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری همچنین تحرکات مزبوحانه رژیم صهیونیستی و آمریکا را در غزه، سوریه، عراق و سایر نقاط اسلامی را استیصال ابر جنایتکار زمان یعنی آمریکا دانست.

وی گفت: آمریکا بعد از ۲۰ سال که با دروغ و نیرنگ قصد ساختن خاورمیانه بزرگ را داشت امروز با ۸ تریلیون دلار هزینه و دادن کشته‌های زیاد در به در شده است و از منطقه خارج می‌شود و امروز باید از منطقه خارج شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر آمریکا هزاران تریلیون دلار نیز هزینه کنند هیچ راهی جز ترک غرب آسیا ندارد و افول امریکا تسریع خواهد شد.