به گزارش اکونا پرس،

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار کرد: صدمین روز دولت سیزدهم سپری شد و اولین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس جمهور متدین و مومن بودن است و تلاش کردند در این مدت در جهت منویات و رضایت مقام معظم رهبری و مردم گام بردارند.

وی افزود: مبارزه با فساد و عدالت خواهی از شعار‌های دولت سیزدهم بوده است و به همین منظور آقای رئیسی برخی از نیرو‌های خود را از قوه قضائیه به قوه مجریه منتقل کردند که نظارت‌ها دقیق و مبارزه با فساد عملی شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: روسای قوای مجریه و قضائیه در زمانی که در قوه قضائیه مسئولیت داشتند امتحان خود را از نظر مردم پس دادند و امروز نیر با هم هماهنگ هستند و امیدواریم که با اقدامات خود سبب افزایش امید مردم شوند.

خطیب نماز جمعه تهران در مورد جوان‌گرایی در دولت سیزدهم به طور ویژه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز در وزارتخانه‌های مختلف نیرو‌های جوان، کارآزموده و پرحرارت وارد میدان کار و عمل شدند و البته جوانگرایی از امتیاز خوب دولت آقای رئیسی است.

خطیب نماز جمعه تهران امتیاز سوم دولت سیزدهم را جوان‌گرایی عنوان کرد و گفت: امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران که هم خود نیروی جوان است و هم نیروهایش جوانان مصمم، کارآزموده و پرحرارتی هستند که می‌خواهند برای احیای همه مسائل کم رمق شده آنان را به کار بگیرد. چهارمین امتیاز رییس‌جمهوری تلاش و کار متراکم و خستگی ناپذیر است و اگر امداد خدا نباشد، کسی نمی‌تواند تا این حد شبانه روز بدود.

وی ادامه داد: یکی از نزدیکانشان گفت که گاهی خانواده ایشان وی را نمی‌بینند؛ روز‌های پنجشنبه و جمعه‌ها را مرتب در سفر‌ها هستند و با این همه مجاهدت و حرکت عاشقانه، عشق به خدا و عشق به مردم است که نمی‌گذارد خسته شود. اگر عشق نباشد بی‌خوابی آدم را از پا می‌اندازد. کار زیاد در سنین چهل سال به بالا سخت است، اما رییس جمهوری و کابینه شب و روز ندارد.

صدیقی تعامل با نخبگان را از دیگر امتیازات رییس دولت سیزدهم برشمرد و گفت: یکی از برنامه‌های استانی رییس‌جمهوری در همه سفرهایشان دیدار با نخبگان و گرفتن نظریات آنان و مشورت کارساز نخبگان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به انسجام بین سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه گفت: این انسجامی که بین قوای سه گانه وجود دارد، از اول انقلاب تا امروز بی سابقه بوده و این همدلی، هم افزایی و جلسات متمرکز هفتگی سران سه قوه را تاکنون شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه ید واحده هستند و اختلاف در مسیر و هدف ندارند و مشکلات را با یکدیگر در ابعاد مختلف بررسی می‌کنند و هر سه قوه برای حل مشکلات به میدان آمده‌اند.