به گزارش اکونا پرس،

ذبیح الله خدائیان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تبریک سالروز تولد حضرت مسیح (ع) در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آقای لاریجانی نباید در انتشار نامه محرمانه در خصوص رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری دقت بیشتری می‌کرد؟ افزود: افشای اسناد طبقه بندی شده اعم از محرمانه، خیلی محرمانه، سری و به کلی سری به موجب قانون و آیین نامه طرز نگهداری اسناد سری و محرمانه دولتی آن‌ها جرم است و اگر چنانچه کسی به طور غیر مجاز اقدام به افشای اسناد کند قابل تعقیب است.

وی گفت:، اما درباره این نامه اگر چنانچه ثابت شود از ناحیه ایشان منتشر شده قابل تعقیب و لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی و ضابطان بررسی کنند که نامه‌ای که مهر محرمانه دارد و نباید منتشر شود توسط چه کسی منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گذاشته شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: شکی نیست که در صورت شناسایی شخص منتشر کننده قابل تعقیب خواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ۱۲۵۰ پرونده در تهران درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شده است. 

خدائیان در نشست خبری درباره دادگاه‌های تخلف ارزی افزود: پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی که در دادسرا تشکیل شد سه دسته است و یک دسته ارز‌های وارداتی است که در این راستا افراد زیادی اقدام به گرفتن این ارز برای واردات کالا‌های مورد نیاز جامعه کردند و به تعهد خود عمل نکردند.

وی گفت: با ورود دادسرای عمومی انقلاب بیش از ۱۲۵۰ پرونده در تهران تشکیل شد که ۶۰۰ پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و ۵۵۵ نفر هم دستگیر شدند، حدود ۱۰ میلیارد دلار مبلغی بود که در این پرونده مطرح شد و تعداد زیادی از پرونده‌ها به صدور حکم منجر شده است.