به گزارش اکونا پرس،

«محمدباقر قالیباف» در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالگرد بازگشت شکوهمند حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به ایران عزیز و دهه مبارک فجر گفت:  تجدید بیعت ما با امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» تجدید عهد با انقلاب اسلامی و مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است. خط امام هرگز تحریف شدنی نیست و رمز کارآمدی ما این است که در فهم، تصمیم و اقدام خودمان روی مبانی فکری و عملی بنیانگذار انقلاب کارکنیم. امام مظهر خداباوری خودباوری و مردم باوری بود. راه امام روشن است و بازگشت پذیر نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: انشالله تا پایان دوران خدمت و پایان عمر در سر این عهد بمانیم و از برکات آن بهره مند شویم. هر چه از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی هم بیشتر خواهد شد. البته انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه ضعف‌های داخلی و همه هجمه‌های خارجی، تا امروز سربلند و پایدار مانده است. اما بدانید که در بلند مدت ماندگاری انقلاب هم مشروط به کارآمدی ساختار نظام جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: زمان و فرصت‌های زیادی از دست رفته است و ما حق نداریم یک روز و حتی یک ساعت را در جهاد برای کارآمدتر شدن نظام حکمرانی کشور از دست بدهیم. ما مسئول هستیم و مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم. بلکه مسوولیت یک وظیفه است که باید به انجام برسانیم . برای جراحی برخی مسائل عمده باید آمادگی داشته باشیم و هزینه را آن را نیز بپردازیم و در همین راستا ما نمایندگان مردم و کارگزاران کشور باید در پذیرش فشار و هزینه دادن برای اسلام پیش قدم باشیم.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: البته وقتی نگاه کلان و منصفانه به راه طی شده انقلاب داشته باشیم، این واقعیت واضح می‌شود که ما در بسیاری از عرصه‌ها از وضعیت زیر صفری که  ناشی از غفلت و خیانت زمام داران خود کامه و وابسته بوده است، با وجود فشارهای همیشگی دشمن به نقاطی روشن و امیدبخش رسیدیم.

قالیباف ادامه داد: این پیشرفت‌ها را مرهون پایبندی به اصول انقلاب، رهبری هوشمندانه، همدلی مردم و نیز تلاش خستگی ناپذیر نخبگان مخلص و مدبر هستیم. اما نه در بخش‌هایی که پیشرفت داشته‌ایم قانع هستیم، و نه در بخش‌هایی که پیشرفت نداشتیم غافل. تا زمانی که ملت ایران با عقلانیت و قوت بیشتر راه روشنی که تاکنون در پیش گرفته و برایش هزینه داده است را مبتنی بر خداباوری و مردم باوری ادامه دهد، افق پیشرو با همه فراز و نشیب‌ها روشن خواهد بود و انشالله در چله دوم انقلاب اسلامی کام این مردم شیرین تر از گذشته خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت روز فناوری فضایی را پشت سر گذاشتیم. فناوری فضایی که در عرصه‌های پیشرفته و غرور آفرین ملی ما و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. تجلی واقعی آن خودباوری و اعتماد به نفسی است که امام در جریان انقلاب اسلامی به مردم و به ویژه نخبگان ما داد. امروز چرخ‌های این فناوری و این صنعت نباید از شتاب بیفتد و ما در خانه ملت پشتیبان این گونه حرکت‌های  علمی و ملی خواهیم بود.

وی یادآور شد: وظیفه خود می‌دانم از رییس‌جمهور محترم، وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه برای اجابت درخواست مجلس در پیگیری و  تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ که نقش بسیار موثری در تولید و اشتغال به ویژه مناطق محروم خواهد شد، تشکر کنم. این جدیت دولت محترم و پیگیری بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی نشان از باور مدیران و مسوولین مجلس و اجرایی کشور به اشتغال زایی و محرومیت زدایی و نمونه خوبی از همدلی و هم‌افزایی مجلس و دولت در حل مسائل مردم است.

قالیباف ادامه داد:‌ شهادت مامور وظیفه شناس شهید علی اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش را به ملت شریف ایران و خانواده‌های شهدا،‌ مردم و نیروی انتظامی و همچنین به خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: این پلیس مقدر است که می‌تواند امنیت جامعه را تامین کند و در همین راستا فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار پلیس اعم از تامین تجهیزات، آموزش و حمایت های قانونی از ماموران نیروی انتظامی ضروری است. مجلس یازدهم آمادگی دارد برای حمایت‌های قانونی لازم نقطه‌ نظرات نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در اصلاح قوانین خارج از نوبت در دستور کار و بررسی خود قرار دهد.