سیدنظام موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح نشست غیرعلنی مجلس برای بررسی آخرین تحولات در مذاکرات وین با حضور وزیر خارجه گفت: وزیر خارجه درباره موضوعات مختلف حوزه سیاست خارجی به‌ویژه بحث مذاکرات هسته‌ای توضیحات مفصلی ارائه کرد. ایشان این موضوع را بیان کرد که روند مذاکرات ادامه دارد، اما تاکید طرف‌های مذاکره‌کننده ایران این است که طرف مقابل تضمین‌های لازم در اجرای تعهداتش را بدهد. این تضمین‌ها شامل تضمین‌های حقوقی، سیاسی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ایران دنبال این است که حداکثر تضمین‌ها را اخذ کند، افزود: طبق توضیحات وزیر خارجه در ابتدای مذاکرات طرف‌های مقابل به‌ویژه امریکایی‌ها دنبال این بودند که تا حد امکان زیر بار تعهدات نروند، اما زمانی که جدیت و پیگیری ایران را دیدند آنها هم به‌تدریج برخی تعهدات و ضمانت‌های ما را پذیرفتند؛ به‌ویژه با توجه به تجارب گذشته به این نتیجه رسیدند که حرف ایران حق است.

وی با اشاره به صحبت‌های نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی گفت: نمایندگان مجلس دغدغه‌ها و مطالب و نکاتی داشتند که بعد از طرح آن رئیس مجلس به جمع‌بندی نهایی پرداخت. جمع‌بندی آقای قالیباف و نمایندگان بر این اساس بود که مجلس از کلیت مذاکرات در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، منافع ملی و مصالح مردم حمایت می‌کند، اما تاکید مجلس بر این است که حتما باید تعهدات پذیرفته شده در مذاکرات متقابل و متوازن باشد.

وی گفت: تاکید دیگر در مجلس این است که هر نوع معاهده و توافق باید مابه‌ازای اقتصادی برای مردم و کشور داشته باشد. دلیل ورود ما به مذاکرات ایجاد نوعی گشایش در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی است و هر توافقی باید مابه‌ازای اقتصادی و معیشتی داشته باشد.

موسوی درباره اینکه آیا موضوعی در زمینه زمان نهایی برای رسیدن به توافق مطرح شد، گفت: وزیر خارجه زمانی را برای نهایی شدن مذاکرات اعلام نکرد، چون مذاکرات در جریان است و ما اصرار و تاکیداتی داشته و طرف مقابل هم باید این موضوعات را بپذیرد و در نهایت به نقطه اشتراک برسیم، به همین دلیل هنوز نقطه نهایی مشخص نشده، اما در نهایت طبق صحبت‌های وزیر خارجه مذاکرات رو به پیشرفت و رو به جلو است.