به گزارش اکونا پرس،

میخائیل اولیانوف با بازنشر توییت فیلیپ اِرِرا، مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه، افزود گرچه سران هیأت‌های مذاکره کننده سه کشور اروپایی برای دو روز وین را ترک می‌کنند، با این وجود سایر اعضای هیأت‌های مذکور باقی می‌مانند و به مذاکرات ادامه می‌دهند.

وی با "دلگرم کننده" خواندن حضور اعضای تیم های مذاکره کننده تمامی طرف‌های برجام در وین نوشت: ما به اتمام موفقیت‌آمیز مذاکرات برجام نزدیک هستیم.

اولیانوف روز گذشته (۲۹ بهمن) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفته بود که مذاکرات وین در «مرحله نهایی» قرار دارد و احتمال اینکه تا پایان ماه جاری (میلادی) میان طرف‌ها توافق حاصل شود، زیاد است.

وی افزود: گفت‌وگوهای وین در مرحله نهایی است. شانس واقعی وجود دارد که این مذاکرات به نتیجه‌ برسد و این چیزی است که طی این چندین ماه تلاش، مدنظر بوده است.

علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی در وین هم چهارشنبه شب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

وی با بیان اینکه «‌واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است»، افزود: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که موفقیت یا شکست گفت‌وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیأت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها، پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده است و اکنون توپ کاملا در زمین طرف‌های غربی است.