به گزارش اکونا پرس،

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه گفت: در چارچوب گفت‌وگوها، تمام تحریم‌ها باید مرتفع شود. اگر در موضوعات باقی مانده تعهد طرف مذاکره را در عمل ببینیم، وارد فاز نهایی سازی توافق می‌شویم.

به گفته سختگوی وزارت خارجه، «مذاکره کنندگان ملت در وین با دقت و سختی در حال مذاکره هستند، ما تضامین حقوقی، سیاسی و اقتصادی خود را ارائه کردیم که برخی از آن‌ها را آمریکا نپذیرفته است. با حقوق مردم مصالحه نخواهیم کرد.»

خطیب‌زاده گفت: مذاکره کنندگان ملت در وین با دقت و سختی در حال مذاکره هستند، ما تضامین حقوقی سیاشی و اقتصادی هستند که ارائه کردیم که برخی از آن‌ها را آمریکا نپذیرفته است. فارغ از اینکه تضامین انجام شود، یکی از مهم‌ترین تضامینی که در مذاکرات اعلام کردیم برگشت پذیری سریع برنامه‌های ایران در خصوص رسیدن هرگونه توافق است.

شب گذشته و در آخرین موضع گیری حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه در مصاحبه‌ای با یورو نیوز گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری به حصول توافق نزدیک هستیم. به همین جهت است که به آمریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها اطلاع داده‌ایم و به ۳ کشور اروپایی هم از سوی همکارانم در وین یا خودم گفته‌ایم که دیگر کاملا واضح است که نوبت شما فرا رسیده و زمان مشاهده ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری طرف غربی است.

روز گذشته نیز ۲۵۰ نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اخذ تضمین‌های لازم برای توافق احتمالی شده بودند.

خبر تکمیل می شود...