به گزارش اکونا پرس،

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ر روز شنبه در کنفرانس خبری پس از دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امروز با آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مسائل باقیمانده که در سفرهای گذشته ایشان و سفر همکاران ما بود را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. بنا شد تا آخر خردادماه مدارکی که لازم است بین ایران و آژانس تبادل شود.

وی تصریح کرد: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس اثر بگذارد و ایران و آژانس باید در یک مسیر کاملا حرفه‌ای و رفتار در چهارچوب کارشناسی مسائل را دنبال کنند و جای هیچ گونه سیاسی کاری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بسیار خوش‌بین هستیم که نفوذهایی که دشمنان در راه توسعه کشور ایجاد کردند، رفع شده است و اقدامات موجب پیشرفت حرکت هسته‌ای ایران شود.

گروسی: اگر ایران و آژانس توافق نکنند تصور محقق شدن برجام اشتباه است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در ادامه گفت: از زمانیکه آقای اسلامی در این سمت به اینجا آمده‌اند، ملاقات‌های مستمر داشتیم و سعی کردیم موضوعات مختلف را حل و فصل کنیم.

وی افزود: همانطور که آقای اسلامی‌گفتند چند موضوع خاص هنوز باقی مانده است که باید شفاف سازی کنیم و هر دو طرف هم تلاش کردند اما تا پیش از این موفقیتی در این زمینه نداشتیم.