داریوش قنبری، مشاور پارلمانی شهرداری تهران و نماینده پیشین مجلس در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به تبلیغاتی که از سوی برخی از طیف های تندروی کشور در خصوص انتخابات سال 1400 مطرح می شود، گفت: کسانی که فضای سیاسی ایران را می شناسند و گرایش انتخاباتی مردم را ارزیابی می کنند، همواره تأکید کرده اند که رفتار انتخاباتی ایرانیان تا دقایق آخر اخذ رأی قابل پیش بینی نبوده است.

او با بیان این که از امروز چیزی حدود 3 سال تا انتخابات آتی ریاست جمهوری زمان باقی مانده و کسی نمی تواند در این فاصله نتایج انتخابات آن زمان را پیش بینی کند، افزود: گاهاً شاهد هستیم که عده ای در تلاش اند تا آمال و آرزوهای خود را در گوش جامعه زمزمه کنند. این افراد آرزوهای خود را در قالب تحلیل هایی متفاوت بیان می کنند و این خطای سیاسی بزرگی است که طیف مقابل دولت همواره مرتکب آن می شود.

قنبری با بیان این که در ایران رفتار انتخاباتی در عرض یک شب تغییر می کند، ادامه داد: آن دسته از اصولگرایان مقابل دولت که هنوز موفق نشده اند خود را بازسازی کنند و به جای رسیدگی به مشکلات درونی، تحلیل های مبتنی بر آرزوی خود را بیان می کنند باید بدانند که از امروز تا انتخابات 1400 فرصت زیادی باقی است و هنوز آرایش های سیاسی نیز شکل نگرفته که بتوان براساس آن برای نتایج انتخابات نظر داد.

این نماینده پیشین مجلس با تأکید بر این که فضای فعلی جامعه انتخاباتی نبوده و هرگونه اظهارنظر در خصوص سال 1400 موضوعیت ندارد، گفت:  دلواپسان و آن دسته از اصولگرایانی که از امروز مجدداً با شیوه تخریب طرف مقابل خود تلاش دارند تا فضای سیاسی جامعه را به نفع خود تغییر دهند باید بدانند تا زمانی که با منافع ملی رویکرد جناحی داشته باشند نه 1400 بلکه چندهزار و 400 هم نمی توانند رأی مردم را کسب کنند.

او همچنین با بیان این که مردم بر اساس عملکردها تصمیم می گیرند، افزود: اصلاح طلبان نیز باید بدانند که مردم با ما عهد اخوت نبسته اند و در صورتی که برنامه های ما مبتنی بر تلاش برای تحقق منافع و مطالبات جامعه نباشد از نظر مثبت آن ها دور می شویم.