به گزارش اکونا پرس،

علی بهادری جهرمی در نشست خبری گفت روز گذشته آقای عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دومین مرتبه استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کردند و روز گذشته استعفای ایشان مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت.

سخنگوی دولت ضمن آرزوی موفقیت برای حجت الله عبدالملکی گفت که ایشان  البته به عنوان مشاور رئیس جمهور همکاری شان را با دولت ادامه می‌دهند.

علی بهادری جهرمی در ادامه گفت که محمد هادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب می شود که پیش از این در جایگاه معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی عضویت در ستاد تنظیم بازار با دولت تعامل داشته است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبر خود گفت که قانون تکلیفی را برعهده دولت قرار داده که تراکنش های مالی بر اساس میزان فروش فروشگاه ها تعبیر شده و بر مبنای این موضوع مالیات اخد می‌شود.

به گفته علی بهادری جهرمی تا امروز حدود یک میلیون نفر مشمول مالیات بوده اند قریب ۵۵۰ هزار نفر از پرداخت مالیات معاف شده اند.

سخنگوی دولت همچنین گفت که مبنای دولت همکاری با اصناف به ویژه اصناف خورد است‌ و رئیس جمهور تاکید دارند در پرداخت مالیات که اساس کار باید بر مدار اعتماد با بازاریان و خوداظهاری آنها باشد.

علی بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه میزان افزایش قراردادهای کاری ۵۷ درصد بوده گفت که این ۵۷ درصد در عمل بیشتر هم خواهد شد و بعضا به ۶۰ درصد نیز خواهد رسید.

به گفته سخنگوی دولت در حوزه بازنشستگان در خصوص حداقل بگیران و افرادی که بیشترین فشار تورم به آنها وارد خواهد شد، برای آنها نیز همین افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار در نظر گرفته خواهد شد.

علی بهادری جهرمی در خصوص رسیدگی به وضعیت بازنشستگان نیز گفت که برخی بازنشستگان مکاتبه هایی با رئیس جمهور داشتند، مشی رئیس جمهور این است که تمام مطالب که به او ارسال می‌شود را مطالعه کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تغییر قیمت بنزین گفت که تقریبا هفته ای یکی دوبار اعلام می کنیم، دولت هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد و اجرای آزمایشی در کیش و قشم هم قرار نیست فعلا در سایر مناطق اجرایی شود. 

علی بهادری جهرمی همچنین گفت که دولت با سرعت زیاد، توسعه ظرفیت نیروگاه را در دستور کار قرار داد و در غیر این صورت باید شاهد خاموشی ها بودیم. در کنار توسعه توان تولید برق، دولت برنامه‌ای برای مدیرت مصرف برق قرار داد. 

به گفته سخنگوی دولت، دولت سعی کرد برای مدیریت مصرف برق از ادارات شروع کند تا شاهد خاموشی چراغ خانه مردم نباشیم. امیدواریم همکاری از سوی مردم نیز تداوم یابد.