به گزارش اکونا پرس،

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران پیرامون موضوع حکم «حمید نوری»، شهروند ایرانی زندانی در کشور سوئد گفت: قوه قضاییه اعلام می‌کند که از اقدامات قاطع دولت در مقابله با سلب حقوق شهروندی آقای نوری حمایت می‌کند. حمید نوری از داشتن حق وکیل انتخابی محروم بود و به وکیل انتخابی دسترسی نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعه کیفرخواست حق اولیه آقای نوری بود که این امکان در دادگاه سوئد برای او فراهم نشد گفت: بررسی پرونده آقای نوری در دادگاه سوئد کاملا غیر حقوقی بوده است. فشار روحی، روانی و جسمی به وی وارد بوده است و این فشارها استمرار دارد. تصور کنید شخصی ۱۰۰۰ روز انفرادی بوده است و این فرد هنوز در مظان اتهام است و محکوم هم نشده. محدودیت‌های قبلی آقای نوری هنوز ادامه دارد. صلاحیت دادگاه سوئدی نسبت به رسیدگی به این پرونده محل خدشه است.

توضیحاتی پیرامون پرنده «جعفر پناهی»

ستایشی در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت پرونده جعفر پناهی و اینکه اتهام او چه بوده است؟ گفت: این فرد در سال ۸۹ به ۶ سال حبس محکوم شده بود. این حکم قطعی و لازم الاجرا بوده است. این فرد در تاریخ ۲۰ تیر ماه برای تحمل کیفر حبس به بازداشتگاه اوین معرفی شده است.

اگر نقصی در حجاب است باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود

وی درباره بحث حجاب نیز گفت: مواضع کلی در قوه قضاییه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود. بر اساس اجازه رئیس قوه قضاییه سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود. در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.