به گزارش اکونا پرس،

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال جلال رشیدی کوچی به همراه جمعی از نمایندگان از وزیر صمت درخصوص دلایل افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علی رغم دستور و تاکید صریح رییس جمهور و مخالفت مجلس، با 110 رأی موافق، 125 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معدن در تشریح سوال مذکور از وزیر صمت گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی سه شنبه مورخ  30/01/1401 ‌کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کنندگان از پاسخ های ارائه شده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

در متن گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره سوال مذکور آمده است: متاسفانه شاهد هستیم بعد از 50 سال حمایت بی چون و چرا دولتها و مجلس ها خودروسازی ما توان تامین نیاز داخل را نداشته و به روش های مختلف این ضعف خود را پوشانده و اقدام به افزایش قیمت ها می کند..

این در حالی است روز به روز کیفیت محصولات کاهش و نارضایتی مردم بیشتر می شود. در آخرین اقدام خودروساز اقدام به افزایش قیمت 18% محصولات خود کرده است در حالی هفته قبل از آن رییس جهمور بر عدم افزایش قیمت تاکید کرده بودند.