به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز(دوشنبه ۲۸ آذر) در آیین افتتاح منازل مسکونی نیروی زمینی ارتش گفت: در مجموع با بهره‌مندی از اجازه فرمانده کل قوا تا امروز ۲۳ هزار واحد مسکونی را برنامه‌ریزی کردیم و تا امروز حدود ۱۵ هزار واحد زیر بار ساخت رفته که از ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد ساخته و تحویل داده شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به فعالیت‌های این نیرو در حوزه ساخت منازل مسکونی بیان کرد: ۵ هزار و ۲۳ واحد بهره‌برداری و تحویل شده و سایر واحد‌های مسکونی نیز در حال ساخت هستند.

امیر حیدری با بیان اینکه کهنه‌زدایی از دیگر برنامه نیروی زمینی ارتش است و فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ایم، گفت: ما طبق سند آمایش باید ۱۷ پادگان بسازیم که ۴ عدد آماده شده و نیروها در آن مستقر هستند. همچنین، سایر نیز در حال کار است.

وی درباره فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش در حوزه ساخت بیمارستان نیز بیان کرد: ما در دوران کرونا ۷ بیمارستان ایجاد کردیم که البته این کار به دوران کرونا محدود نبود و بیمارستان های خانواده در زنجان و تبریز را ساختیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از نوسازی و بهسازی پادگان‌های نیروی زمینی ارتش خبرداد و گفت: ما همه مراکز و پادگان‌های خود را به طور کامل بهسازی و نوسازی کرده‌ایم و این نوسازی به نحوی انجام شده که به جرات می‌توان گفت که پادگان های مرزی ما از پادگان‌های داخل شهرها بهتر هستند. 

فرمانده نزاجا اضافه کرد: همچنین ۱۱ بیمارستان را به‌طور کامل بازسازی کرده‌ایم و در دوران کرونا نیز هفت بیمارستان ۶۰ تختخوابی با تضمین ۱۵ سال ماندگاری ساختیم و در اختیار  وزارت بهداشت قرار دادیم.

وی ادامه داد: نیروی زمینی در نواحی غربی مرز‌های کشور اماکن پادگانی مستحکم و مجهزی را برای کارکنان مرزی ساخته است. در مرز‌های شرقی کشور احداثاتی داشته‌ایم و بهترین سنگر‌ها و پایگاه‌های مرزی را ساختیم؛ همچنین روند ساخت اماکن پادگانی هم ادامه دارد.