به گزارش اکونا پرس،

سردار احمد وحیدی، وزیر کشور صبح روز دوشنبه در  همایش مکتب سلیمانی و نظم جدید جهانی گفت: یکی از راه هایی که می شود از طریق آن انقلاب اسلامی را شناخت شهید سلیمانی است. مسیر حرکتی را در درون انقلاب خلق کرده است که امروز دارای این برجستگی است. اگر به عرفان او نگاه کنیم و جملاتی که بعد از شهادتش منتشر شد دریایی از عشق و محبت و توجه به خداوند و عشق سرشار و جهاد عارفانه ای که در عمل او می بینیم؛ کسی که صادقانه بگوید عاشق دیدارت هستم ای خدا. 

وی ادامه داد: او را یک انسان سراسر اخلاقی با عاطفه ای عمیق می بینید. وقتی به حوزه عمل در شهید سلیمانی نگاه می کنیم می بینیم چهل سال بی وقفه در همه جبهه ها حاضر بوده است. وقتی به تدبیر و هوشمندی همراه با شجاعتش نگاه می کنیم که اینها را کنار هم داشت شجاعتش از جنس ماجراجویی نبود. شهید سلیمانی مکتب است یعنی چراغ و مدرسه است. و در آستانه گام دوم انقلاب این مکتب بسیار مهم است.

وحیدی افزود: فرض کنید شهید سلیمانی وارد موضوع لبنان آن‌گونه که در جنگ ۳۳ روزه شاهد بودیم نمی شد چه می شد؟ جنگی که رسما می گفتند در پی آن جنگ یک خاورمیانه جدید خواهیم داشت اما دیدیم که نشد و بزرگترین شکست را رژیم صهیونیستی دریافت کرد که تا آن روز تجربه نکرده بود. اگر وارد موضوع سوریه نمی شد چه می‌شد؟ در جایی که کمتر کسی فکر می کرد بشود سوریه را برگرداند. شهید سلیمانی نماینده تام و تمام جمهوری اسلامی در صحنه بود. اگر او در عراق در حمله داعش به این سرزمین نبود چه می شد؟ و الان وضعیت چه بود؟

وزیر کشور گفت: برخی فکر می کنند اینها ساده به دست آمده است. اگر کربلا و نجف و سامرا  دست داعش می افتاد چه می‌شد؟ فرض کنید شهید سلیمانی نبود و تلاش ها برای تجزیه عراق اتفاق می افتاد! و برخی کشورها هم آماده بودند تجزیه این کشور را هم به رسمیت بشناسند. اگر این اتفاق می افتاد وضعیت منطقه چه بود؟ مانع این کار چه چیز و چه کس بود؟ عراق و سوریه شروع یک ماجرا بود و قطعا پایانش نبود و می توانست مساله تجزیه به کل منطقه گسترش یابد. 

وحیدی گفت: اگر شهید سلیمانی نبود وضع شیعیان در منطقه الان چه بود یا وضعیت زنان و مردمان ایزدی چه بود؟ اینها که می گویند ایران حقوق زنان را رعایت نمی کنند چه کسی زنان ایزدی را نجات داد! کشورهای آمریکا و اروپایی برای ایزدی ها چه کردند!؟ مگر نگفتند و نشنیدید که ایزدی ها چقدر کمک خواستند در نهایت چه کسی کمک کرد؟ اگر اطمینان به حضور شهید سلیمانی نبود مردم یمن این طور مقاومت می کردند؟ اما به پشتوانه حمایت شهید سلیمانی و جمهوری اسلامی آنها راه را ادامه دادند و الان یک جریان تعیین کننده قوی در منطقه هستند.

وزیر کشور اظهار کرد: چه کسی می تواند نیروهایی را از کشورهای مختلف تحت یک مدیریت واحد اداره کند؟ گاهی از یک ملیت مشخص در سرزمین واحد اداره نیروها کار سختی است، اما شهید سلیمانی توانست نیروهایی را از کشورهای مختلف درکنار هم سامان دهدو اداره کند.

وی افزود: مقاومت امروز یک کلید واژه ای است که زنجیره ای از مفاهیم و مبانی است که در درون خودش ظرفیت های زیادی دارد. یک مساله قدرتمند است که دنیا ناچار شده است آن را بپذیرد. مکتب شهید سلیمانی با مقاومت عجین شده و خود را مقابل سلطه جهانی نشان می دهد. این مکتب در خاورمیانه و آسیای غربی محدود نیست. یکی از روسای جمهورهای اروپایی اخیرا گفت ایران در  قدرت خودش از منطقه خاورمیانه فراتر رفته است که اشاره شان به بحث اوکراین است. بحث سلاح دادن یا ندادن ایران به روسیه در جای خودش باید پاسخ داده شود و می شود اما فهم آنها از ایران و انقلاب و مکتب مقاومت این است که ایران ظرفیت دارد که معادلات جهانی را بر هم بزند. همان طور که آنها مدعی بودند که داشتیم سوریه را مدیریت می کردیم اما ورود ایران به صحنه معادله را تغییر داد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی‌ اظهار کرد: این حرف ها مهم است و اینکه چه باید کنیم را برای ما ترسیم می کند. ما امروز در راه تمدن سازی اسلامی انسان هایی مثل شهید سلیمانی را داریم که می توانند تعیین کننده باشند. ما امروز در دامنه و کمرکش این راه هستیم و باید از این راه هم بگذریم. رهبری گفتند دشمن از پیشرفت های ما نگران است و اغتشاشات را بابت این انجام داد که دشمن از کار و پیشرفت ما نگران بود. /ایسنا