به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان صبح روز سه‌شنبه پیش از سفر به ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی که شده بود و به خاطر تحرکات منطقه‌ای قرار بود من هم به روسیه سفر کنم هم به آنکارا اما در نهایت مقرر شد سفر به روسیه با قدری تاخیر انجام شود و امروز به آنکارا سفر می‌کنم.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که در سفر به آنکارا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آقای رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آوردند که ان‌شاءالله در این سفر هماهنگی‌های اولیه برای انجام سفر آقای رئیس‌جمهور به ترکیه انجام خواهد شد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: به خاطر تحولات سریع که در حوزه شامات و غرب آسیا جریان دارد امروز در مورد این تحولات با مقامات ترکیه رایزنی می‌کنیم و دو روز پیش نیز در سوریه و همچنین لبنان با مقامات این کشور در ارتباط با این مسائل رایزنی کرده بودیم.

وی همچنین با بیان این‌که گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در قفقاز جنوبی و رایزنی در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای از دیگر محورهای رایزنی با مقامات ترکیه در این سفر است، اظهار کرد: براساس تاکید دولت آقای رئیسی مبنی بر گسترش سیاست همسایگی و نگاه ویژه به آسیا تحرکات در این حوزه یک ضرورت مهم است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت چاووش اوغلو همسایه ترک خود امروز ۲۷ دی‌ماه راهی ترکیه شده است و طبق برنامه ‌ریزی انجام شده او در این سفر با تعدادی از مقامات ترکیه رایزنی و گفت‌وگو خواهد داشت.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه پس از حضور در سمت ریاست دستگاه دیپلماسی ایران در وزارت امور خارجه است.