به گزارش اکونا پرس،

سیدمرتضی بختیاری صبح امروز ششم بهمن ماه در شورای زکات استان کرمان با یادآوری تاریخچه تصویب قانون زکات اظهار کرد: زکات یکی از واجبات است و در قرآن همراه با نماز آمده و می توان گفت که زکات عمود نماز است.

او شفاف سازی را برنامه قطعی کمیته امداد دانست و بیان کرد: باید مسئولین مربوطه هر شهرستان و استان در جریان همه موضوعات منابع و مصارف زکات منطقه خود قرار گیرند.

رئیس کمیته امداد کشور، خبر داد: سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات حداکثر تا نیمه اول سال آینده راه اندازی می شود.

او با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زکات اظهار کرد: به موضوع زکات آنگونه که باید پرداخته نمی شود.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه اشتغال از اولویت های اصلی دولت سیزدهم است، عنوان کرد: امسال مقرر شد که ۵۰ درصد از تعهد اشتغال کمیته امداد به افراد جویای کاری که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه زکات آثار فردی و اجتماعی دارد، در ادامه با بیان این مطلب که درمان بخل یکی از اثرات فردی زکات است، اظهار کرد: زکات باعث همدلی، سخاوت و دوستی در جامعه می شود ضمن آنکه فقر را از بین می برد و سرمایه را از رکود خارج می کند.

به گزارش ایسنا، ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه گفت: دشمن هرکجا که ببیند جهاد خدمت شکل گرفته است، در پی تضعیف آن بر می آید که با جهاد تبیین باید به مقابله به آن پداخت.

او با اشاره به ویژگی های سردار دل ها، در ادامه بیان کرد: باید مکتب حاج قاسم سلیمانی را در جامعه ترویج داد.