به گزارش اکونا پرس،

به نقل از قوه قضاییه، صبح روز ۱۷ بهمن بهمن ماه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه از دادسرای انتظامی قضات بازدید و با قضات این دادسرا دیدار کرد.
در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و حجت الاسلام والمسلمین قدیانی دادستان‌انتظامی قضات و حجت السلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، نیز در معیت معاون اول قوه قضاییه حضور داشتند.
 در این دیدار برخی از قضات دادسرای انتظامی قضات به بیان مسائل، برنامه‌ها، عملکرد انجام شده و موضوعات معیشتی کارکنان قوه قضاییه پرداختند.

حجت الاسلام المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه ضمن تبریک اعیاد رجبیه و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی و تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س)، بیان کرد: امروز کشور در شرایط متفاوتی از ۴ دهه گذشته قرار دارد. از یک سو دشمن از جهات مختلف و از وجوه مختلف و به هر طریقی که به فکرش برسد به زعم خود فشار وارد می کند و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را آزار می دهد.
 
وی افزود: امروز مشکل معیشتی و اقتصادی مردم مشکل بزرگی است، اتاق فکر دشمن در هر لحظه در حال رصد ایران است. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که به اندازه جمهوری اسلامی ایران دشمن بر روی آن تمرکز داشته باشد.
 
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: این اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد که این پیام بسیار بزرگی است، وگرنه اگر ایران کشور بزرگی نیست چه معنایی دارد که آمریکا و انگلیس و امثالهم بر روی ایران اینقدر دشمنی داشته باشند؟
 
وی افزود: مقام معظم رهبری با عفو پدرانه روز گذشته خود که اعلام شد، با آینده نگری کامل وبا عواطف عمیق تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند. ایشان نسبت به تمام افرادی که دچار لغزش شده بودند را مورد عفو قرار دادند و این اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
 
مصدق بیان کرد: خانواده‌ها نگران لغزش فرزندان خود بودند، این عفو یک حادثه درجامعه جمهوری اسلامی ایران آفرید و امیدواریم موجب وفاق و آشتی ملی بین‌ تمام جناح‌های جمهوری اسلامی ایران شود.
 
 وی افزود: امروز قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگر با برنامه از پیش تعیین شده در حال حرکت است. رفتار و منش رئیس قوه قضاییه نیز حاکی ازبرنامه محوری و عمل گرایی است.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امروز نهاد نظارتی یعنی دادگاه و دادسرای انتظامی قضات بر اساس آموزه های دینی در حال حرکت است. نظارت، مبارزه جدی با فساد، تشویق، تنبیه، تقویت دانش قضایی و اتقان آرا جزو فرامین مقام معظم رهبری در دیدار ۷ تیر امسال بود که مسئولیت اصلی اجرای آنها بر عهده دادسرا و دادگاه عالی انتظامی است.
 
وی افزود: رویکرد اصلی این‌ نهاد نظارتی، باید رویکرد صیانتی نسبت به نیروهای دستگاه قضایی باشد که اینگونه است و در سیستم ما مچ گیری معنا ندارد. تمام قضات و کارکنان قوه قضاییه از خانواده بزرگ دستگاه قضا هستند.
 
مصدق اظهار کرد: قضات شجاع، سالم، متدین و فاضل نباید از مجموعه نهاد نظارتی احساس ناامنی کنند، احساس ناامنی بدتر از ناامنی است. باید این فرهنگ که مجموعه قضات در کشور از شما احساس ناامنی نداشته باشند و شما را یار و یاور خود بدانند، در دادگاه و دادسرای انتظامی قضات نهادینه شود.
 
وی افزود: حفظ شان و منزلت قضات به دادسرای انتظامی قضات باید مورد تاکید قرار گیرد، اگر این امر به خوبی انجام شود آن قاضی با ارباب رجوع نیز با رفتار و اخلاق خوب برخورد خواهد کرد. طبق گزارش های دریافتی این اقدام در حال انجام شدن است و از دادگاه و دادسرای انتظامی قضات بابت انجام این مهم تشکر دارم و تاکید می‌کنم تا این روند ادامه دار باشد.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در هیچ دوره‌ای از ریاست قوه قضاییه، به اندازه این دوره دغدغه برای تامین رفاه و معیشت کارکنان و قضات دستگاه قضایی وجود نداشته است. امیدواریم در بودجه سال آینده با همکاری دولت و مجلس اتفاقات خوبی شکل گیرد.