به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سپاه نیوز؛ سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهدای هوانیروز و ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی هستیم. هوانیروز از ابتدای انقلاب مظلومان وارد میدان شد و قهرمانانه پیروز شد و رشادت‌های رزمندگان هوانیروز فراموش نشدنی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه امروز خیل عظیمی از جوانان ما در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند و آن ایام را به خاطر نمی آورند، تاکید کرد: لازم است تا شما با اجرای جهاد تبیین دستاوردها و زحماتی که برای دفاع و امنیت این کشور کشیده شده است را به جوانان بگویید.

وی ادامه داد: ما در شرایط فوق العاده پیچیده و سیال مسائل دفاعی امنیتی قرار گرفته ایم. انقلاب اسلامی در غرب آسیا و سلسله مراتب قدرت در جهان در گذار ژئوپلیتیکی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: آنچه در آینده در منطقه شاهد آن خواهیم بود از آنچه تاکنون گذشته است متفاوت خواهد بود و مهم آن است که با عقلانیت و سیاست به توافقی که بین ایران و عربستان صورت گرفته است، نگاه کنیم. به نفع منطقه و طرفین توافق است که صداقت و عقلانیت را در دراز مدت مدنظر قرار دهندو به نظر من این توافقنامه به نفع دو کشور و منطقه غرب آسیا است و علیه هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست. البته طبیعی است که استکبار از این موضوع ناراحت باشد و کارشکنی کند.

سرلشکر صفوی با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست ها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد. ایران باید از این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به توافق میان ایران و عربستان بیان کرد: امیدواریم منطقه ما با این توافقنامه به سمت امنیت و صلح پایدار حرکت کند. رهبر انقلاب از سال ۷۶ یک نگاه راهبردی به روابط ایران و عربستان داشتند و در رابطه با چین هم پیامی که رهبر انقلاب به رییس جمهور چین فرستادند موجب شروع توافقنامه ۲۵ سال ایران و چین شد.

وی ادامه داد: در مورد توافقنانه اخیر هم باید گفت که این توافقنامه یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه بود و با این توافق دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است.  چینی ها تصمیم دارند تا ۲۰۳۰ اقتصاد اول جهانی شوند و این توافقنامه بین ایران و عربستان با وساطت چین دومین ضربه بزرگ چین به آمریکا بود. چراکه عربستان بزرگترین منبع تامین کننده نفت چین است و از طرف دیگر توافق راهبردی چین با ایران برای سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های ما هم یک توافق بزرگ بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: چین با یک استراتژی مشخص حوزه ژئواکونومیک خود را از دریای چین به خلیج فارس گسترش داده است. به نظر می رسد در ادامه هم چین و روسیه کمک کنند تا عربستان هم عضو سازمان همکاری شانگهای شود. این پیوند می تواند در آینده به عنوان سدی در مقابل ناتو و قدرت نظامی غرب ایفای نقش کند.

سرلشکر صفوی همچنین در پایان خطاب به فرماندهان هوانیروز ارتش تاکید کرد: باید به جنگ آینده توجه زیادی داشته باشید و به عامل انسانی بسیار توجه کنید چرا که برتری ما در تقویت نیروهای انسانی است.