به گزارش اکونا پرس،

سید جعفر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از تحولات اخیر رژیم صهیونیستی و اقدامات آنان در کرانه باختری اظهار داشت: وضعیتی که اکنون نتانیاهو با آن مواجه است، در طول تاریخ فلسطین اشغالی سابقه نداشته و به نظر می رسد این وضعیت نتانیاهو را به دو راهی برده که در هر جهت موجب می‌شود از قدرت کناره‌گیری کند. 

وی تصریح کرد: از یک طرف اعتراضات به حدی گسترده شده که تنها با استعفای نتانیاهو و کنار رفتن از قدرت ممکن است فروکش کند و از سوی دیگر اگر نتانیاهو اصلاحات مورد نظر خود را انجام دهد موجب گسترده تر شدن اعتراضات و از هم گسیختگی ائتلاف در کابینه می‌شود. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد:‌ به نظر می‌رسد این دو راهی نتانیاهو را مجبور می‌کند از قدرت کناره‌گیری کند ضمن این که برخی اتفاقات دیگر مانند تمرد نظامیان از پست‌های خود و ... این رژیم را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

رضوی در مورد تحرکات صهیونیست‌ها در کرانه باختری اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به این سمت رفته تا کرانه باختری را الحاق کند، پیش از این نیز پی‌گیر این موضوع بود  و موجب شد تا موج جدیدی از اعتراضات در کرانه باختری شکل گیرد اما اکنون توان مقاومت افزایش پیدا کرده است. این‌ها تحولاتی است که باعث شده کرانه باختری تبدیل به یک بحران جدی جدید شود.

وی با تاکید بر این‌که وضعیت کرانه باختری بیش از پیش رژیم صهیونیستی را به چالش می‌کشاند و دولت نتانیاهو با چالش جدی مواجه می‌شود، گفت: با توجه به همزمانی روز قدس و عید یهودی‌ها انتظار می‌رود عملیات‌های‌شان را تشدید کنند و در قدس و مسجد الاقصی اقدامات تجاوزکارانه جدی‌تری را انجام دهند.