به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با برنامه "شهر آفتاب" رادیو تهران، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت درباره آخرین وضعیت بزرگراه آزادگان اظهار داشت: با توجه به اینکه کندروهای بزرگراه آزادگان که نقش عمده و اساسی در این منطقه داشته و شأن بزرگراهی ایفا می‌کنند، باید این بزرگراه را در قالب دو محور ۳۸ کیلومتری در نظر بگیریم، سال‌هاست که رسیدگی کاملی به این بزرگراه نشده لذا نیاز به رسیدگی و مرمت کامل دارد.

وی گفت: همچنین حجم کار در بزرگراه آزادگان فراوان است و از طرفی به دلیل تداخل ترافیکی مجبوریم عمده کار مرمت بزرگراه را در ساعات شب انجام دهیم البته اقدامات مربوط به قسمت شمال بزرگراه شهید خرازی را در روز انجام می‌دهیم ولی مابقی مقاطع بزرگراه آزادگان را شب انجام می‌دهیم.

شعبانی در ادامه تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی مقاطع بزرگراه آزادگان حجم ترافیک بالایی دارد، نیازمند تکمیل بستر هم هستیم به همین دلیل بیش از حد معمول وقت گرفته می‌شود. به عبارت دیگر باید بستر زیرِ آسفالت را به تحکیم مناسب برسانیم که مجدداً ۶ ماه دیگر نخواهیم این اقدام را انجام دهیم. بزرگراه آزادگان شریان اصلی جنوب تهران است و حجم تردد به ویژه عبور و مرور ماشین‌های سنگین در آن بسیار بالاست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: از ۳۵ هزار تن روکش آسفالت که باید انجام دهیم حدود ۳۲ هزار تن را انجام داده‌ایم بنابراین تا زمان بازگشایی مدارس یعنی پایان شهریور ماه کار مرمت روکش آسفالت بزرگراه آزادگان به پایان می‌رسد. البته غیر از مقطع شمال بزرگراه شهید فهمیده(حدفاصل بزرگراه شهید خرازی تا بزرگراه شهید فهمیده) که به دلیل حجم بالای کار در آن محدوده، یک ماه دیرتر تحویل داده می‌شود، اما مقطع اصلی بزرگراه و به عبارتی کل مسیر را ۶ ماهه انجام خواهیم داد.

شعبانی با اشاره به سایر اقدامات معاونت عمرانی شهرداری تهران در زمینه مرمت معابر بزرگراهی ابراز کرد: ما شروع به تراش و روکش آسفالت ۲۲ بزرگراه در تهران کرده‌ایم که عمده کار در شب و بخشی از آن در روز صورت می‌گیرد و آن تعداد را هم باید تا پایان شهریور ماه تحویل همشهریان بدهیم.

 وی با اشاره به اقدامات در حال اجرا در خصوص تکمیل بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) بر لزوم ساخت محور بزرگراهی شمالی – جنوبی در پهنه غرب تهران تاکید و اضافه کرد: محور شمالی –جنوبی پهنه شرق تهران، بزرگراه امام علی(ع) است اما در غرب تهران چنین محوری نداریم. بزرگراه شهید ستاری و بزرگراه شهید باکری به پهنه فرودگاه و اکباتان برخورد می‌کنند و فقط بزرگراه یادگار امام(ره) می‌تواند شمال و جنوب پایتخت در پهنه غرب را به یکدیگر متصل کند که آن هم باید به محور شهید بروجردی متصل شود. در این شرایط همشهریان می‌توانند فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه امام خمینی(ره) را بدون چراغ قرمز طی کنند و از طرفی آزاد راه تهران- ساوه نیز به شبکه بزرگراهی غرب تهران متصل می‌شود.

"شعبانی" همچنین خاطرنشان کرد: قطعه ۱ بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳ و هفت دهم کیلومتر در مرداد ماه افتتاح می‌شود، قطعه ۲ تا پایان سال به طول بیش از یک کیلومتر و انتهای بزرگراه یادگار امام(ره) تا بزرگراه شهید بروجردی هم ۴ و نیم کیلومتر است که مقداری بیشتر طول می‌کشد و در سال آینده اتصال برقرار شده و در همین دوره مدیریت شهری تقدیم مردم می‌شود.