به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، اکرم رجای،معاون امور اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبر گفت: منظور ارتقای آگاهی جامعه جهانی در مورد اثرات زیان‌بار استفاده از محصولات دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات، برنامه‌های سلامت محور در محلات اجرا می شود.

وی افزود: همزمان با برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین فعالیت های فرهنگی، کودکان تصورات خود را در مورد زندگی سالم بدون دخانیات  نقاشی کردند.

معاون شهردار منطقه2 با اشاره اجرای پویش مردمی "نه به سیگار " و جمع آوری فیلترهای سیگار افزود: شهروندان و کودکان    ضمن پیوستن به پویش نه به سیگار به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات، بوستان‌های منطقه  را از فیلترهای سیگار پاکسازی کردند.

وی  تشکیل حلقه اعتراض کودکان حامی زندگی بدون دخانیات، برگزاری نمایشگاه ، مسابقات فرهنگی و ورزش را از دیگر برنامه‌های هفته ملی بدون دخانیات در منطقه دو  اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه یکی از روش های مهم پیشگیری از اعتیاد به دخانیات، آگاه بودن مردم از مضرات مصرف آن است از این رو یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقه این است که مردم بویژه کودکان و نوجوانان بتوانند تصویر ذهنی خود را از دخانیات و پلیدی های آن به تصویر بکشند، .