به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن تبریک عید سعید قربان و قبولی طاعات و عبادات مؤمنان در روز عرفه گفت: شهرداری منطقه 12 از تاریخ ۲۵ خرداد نسبت به آماده‌سازی قربانگاه واقع در میدان شوش، خیابان ری، جنب پمپ بنزین اقدام کرد و این قربانگاه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 7 و 8 تیرماه، هم‌زمان با روز عرفه و عید سعید قربان، آماده ارائه خدمات مطلوب به شهروندان منطقه بود. 

یزدی ضمن تأکید بر سفارش علما و بزرگان دین در اهمیت قربانی به عنوان عملی خداپسندانه در دفع بلا و کسب حسنات افزود: ارائه خدمات به شهروندان محترم در این دو روز در محل قربانگاه همراه با عرضه دام بهداشتی با حضور نهادهای ذیربط و ناظران شرعی انجام شد و این عزیزان از ساعت 3 صبح روز عید قربان تا ساعت 15 همان روز با مراجعه به این محل نسبت به خرید دام بهداشتی اقدام کردند.

وی جمع عرضه و ذبح دام در این دو روز را 376 رأس اعلام کرد و توضیح داد: مطابق آمار، ورودی در دو روز ٤١٦ رأس، ذبح شده ١٩٧ رأس و فروش دام زنده 178 رأس بوده است.

شهردار قلب طهران در مورد اقدامات زیباسازی برای برپایی قربانگاه نیز بیان کرد: این نمایشگاه با نصب 1500 مترمربع داربست، 2 هزار مترمکعب کفراژ، 1700 مترمربع چادر، 50 عدد قاب بنر، 5 عدد نصب قاب اسپیس، 360 مترمکعب سوله، 2 مورد طاق، 2 هزار متر طول آذین‌بندی پارچه‌ای، 4 هزار مترمربع رنگ‌آمیزی و 600 مترمربع بنر برپا شد.

مطابق نظر کارشناسان بهداشت، ذبح دام در مراکز تأییدنشده و غیراصولی خطر ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد و گوشت باید در کشتارگاه‌های مجوزدار ذبح شود.