به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، بعدازظهر امروز، دوشنبه، 19 تیرماه، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 12 با حضور عباس شعبانی، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، دبیر جامعه مبلغین تهران، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار جدید و امیر یزدی، شهردار پیشین منطقه 12، احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اصناف و بازار، جمعی از بزرگان و علمای منطقه 12 و مدیران ارشد شهری شهرداری تهران و شهرداری منطقه 12 در سالن جلسات این منطقه برگزار شد.

در این جلسه شعبانی با ذکر حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام) مبنی بر اینکه «اگر کسی دو روزش شبیه هم باشد، مغبون است» تأکید کرد: خدمات آقای یزدی برای این منطقه جای تقدیر و قدردانی دارد و انتظار می‌رود شهردار جدید این منطقه، اقدامات متفاوتی را برای آن رقم بزند و پس از این شاهد تحول در این منطقه باشیم.

معاون هماهنگی امور مناطق ضمن بیان اینکه رسیدگی به وضعیت بافت فرسوده در این منطقه از مهم‌ترین اموری است که باید با جدیت و تلاش مضاعف همکاران در این منطقه پیگیری شود، افزود: همه تدابیر شهردار پیشین این منطقه باید توسط همکاران و شهردار جدید در این منطقه تا حصول نتیجه ادامه یابد و شهروندان از نتایج تصمیمات جدید در این منطقه بهره‌مند شوند. 

وی همچنین گفت: مسیر خدمت‌رسانی، مسیری مستقیم و با الگوی مشخص است و تغییرات مدیریتی به منظور ایجاد انرژی مضاعف برای طی‌کردن این مسیر برای افزایش خدمت‌گزاری به مردم است. 

شعبانی یادآور شد: شهردار پیشین این منطقه از پرکارترین و پرتلاش‌ترین شهرداران مناطق بودند که امیدواریم مشی ایشان سرلوحه عملکرد شهردار بعدی این منطقه قرار گیرد.

وی ضمن یادآوری تأکیدات شهردار تهران در ایجاد تحول در منطقه 12 افزود: موضوعاتی همچون خدمات شهری، ترافیک، شهرسازی که از تخصص‌های جناب آقای انارکی است و... از اهم موضوعات این منطقه است که جای کار دارد.

در ادامه انارکی محمدی منطقه 12 را قلب پایتخت و قطب اقتصادی آن دانست و گفت: این منطقه، ویژگی‌های تاریخی و سیاسی و اقتصادی منحصربه‌فردی دارد که به جای آنکه نقطه قوت آن باشد، نقطه ضعف آن شده و ان‌شاءالله با همراهی و همکاری همه کسانی که امروز در این جلسه حضور دارند و دیگر عزیزان در بدنه شهرداری منطقه 12 بتوانیم تحولات مؤثری در آن ایجاد کنیم.

وی ضمن تشکر و قدردانی از شهردار تهران و معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران برای دریافت این سمت، به تحسین سجایای اخلاقی شهردار پیشین منطقه 12 پرداخت و گفت: من ایشان را استاد اخلاق و ادب خود می‌دانم و از همه زحماتی که در این مدت برای این منطقه متقبل شده‌اند، سپاسگزارم.

در بخش دیگری از این مراسم، یزدی ضمن خوشامدگویی به همه مدعوین و تبریک به شهردار جدید منطقه، منطقه 12 را منطقه‌ای ویژه از جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی خواند و افزود: این منطقه به دلیل قرارگرفتن در حصار ناصری و وجود 47 درصد بافت فرسوده از فرسوده‌ترین مناطق تهران به شمار می‌رود و در این مدت تلاش من بر این بوده با پیگیری بحث ایمنی به‌ویژه در بازار تهران به حل این مشکل کمک کنم.

سپس حجت‌السلام ادیب یزدی طی سخنانی، ضمن تقدیر از عملکرد شهردار پیشین منطقه 12 به این فرمایش حضرت امام (ره) که حفظ نظام اوجب واجبات است، اشاره کرد و گفت: جناب آقای یزدی به‌خوبی به این کلام، جامه عمل پوشاند؛ چراکه امروز وقتی در کوچه و بازار منطقه 12 تردد می‌کنید، شاهد آن‌اید که مردم به دلیل عملکرد مخلصانه ایشان، دعاگوی نظام و انقلاب شده‌اند.

وی با تبریک به شهردار جدید منطقه ادامه داد: اکنون عزیزی می‌رود و عزیز دیگری به جای ایشان می‌آید. در هر حال امروز مردم عجیب قدردان عملکرد مدیران این دوره از مدیریت شهری‌اند.

کریمی اصفهانی نیز با اعلام آمادگی جامعه بازار و اصناف برای همکاری با سکاندار جدید شهرداری منطقه بیان کرد: جا دارد از اقدامات آقای مهندس یزدی به‌ویژه در حادثه آتش‌سوزی بازار و سرعت و پشتکار ایشان در کمک به بازسازی بازار قدردانی کنم. 

در پایان مراسم با ابلاغ حکم شهردار تهران توسط معاون هماهنگی امور مناطق به انارکی محمدی، وی به سمت شهردار منطقه 12 منصوب شد و از زحمات و تلاش‌های امیر یزدی در همین سمت تکریم و قدردانی صورت پذیرفت.