به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه  با تاکید بر ارتقای سلامت عمومی جامعه و حساس کردن افراد نسبت به سلامت خود گفت: به ابتکار اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۳ و در راستای فعالیت های خلاقانه و سلامت محور، یک دستگاه خودروی ون با حضور پزشک عمومی و کارشناس سلامت و استفاده از تجهیزات سلامت، سه شنبه های هر هفته در ایام تابستان در  یکی از محله های منطقه مستقر می شود. 

او با بیان اینکه در سه شنبه های دو هفته گذشته، این طرح در محلات صفا و زاهد گیلانی اجرایی شد، افزود: اندازه گیری قند خون، فشارخون، مشاوره تغذیه و فردی از جمله خدمات خودروهای سه شنبه های سلامتی است. 

شهردارمنطقه ۱۳ اظهار داشت: فرم های مشخصات مراجعان توسط اداره سلامت تکمیل و پس از پایان طرح، بیماران با توجه به نوع مشکلی دارند به مراکز درمانی از قبیل مرکز بهداشت شرق تهران برای تکمیل مراحل درمان ارجاع می شوند. 

او ادامه داد : با اجرای این طرح ،عمده مشکلات سلامتی شهروندان در هر محله شناسایی و کارگاه های آموزشی سلامتی و روانشناسی برای افزایش اطلاعات و آگاهی آنها برگزار می شود.

شهردار منطقه ۱۳ یادآور شد: پس از پایان طرح، نظر سنجی و بازخورد طرح و میزان مشارکت شهروندان برای بهبود سلامتی خود ارزیابی می شود. 

او، توسعه سرانه‌های سلامت، توجه شهروندان به مباحث مرتبط با سلامتی و لزوم پیشگیری از بیماری‌ها را از اهداف استقرار خودرو های ویژه طرح سه شنبه های سلامت عنوان کرد.