به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، شهردار منطقه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان گفت: این همایش طبق سنت هرساله همزمان با اولین جمعه ماه محرم با هدف نمایش مظلومیت شهادت حضرت علی اصغر (ع) با حضور پرشور و خودجوش مادران به همراه کودکان خردسال و شیرخوار ساکن محله های باب الرضای تهران برگزار شد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این همایش با همکاری مساجد و هیئت های مذهبی به اجرا درآمد، افزود: همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت ۹ صبح روز جمعه در هیئت ها، مساجد و اماکن شاخص و متبرکه منطقه ۱۵ آغاز و با مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بییت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهدای کربلا و مظلومیت کودکان دشت کربلا برگزار شد. شرکت‌کنندگان به یاد علی اصغر، کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا، به عزاداری پرداختند و گهواره نمادین او را در مجلس گرداندند.

به گفته وی مادران عزادار حسینی با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر(ع) به پیشانی نوزادان خود با خواندن لالایی یاد شهید خردسال، طفل الرضیع الصغیر، مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشته و با امام زمان خویش عهد و پیمان بستند.

شایان ذکر است، این مراسم در مسجد جامع افسریه در محله افسریه ، حسینیه امام حسن مجتبی(ع) در محله ابوذر ،مسجد قمر بنی هاشم (ع) محله اتابک ، مجموعه ورزشی رضویه در محله رضویه ، بوستان بنفشه در محله مشیریه ، مسجد حضرت صدیقه کبری (س) در محله والفجر ، مسجد الرسول (ص) در محله مسعودیه ، مسجد حضرت رقیه (س) و حسینیه علی ابن ابیطالب (ع) در محله کیانشهر ،مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله مظاهری، مسجد جامع خاورشهر در محله خاورشهر و دیگر محلات باب الرضای تهران برگزار و با استقبال خوب مردم مومن و ولایی منطقه مواجه شد.