به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ رقابت ملی مسابقه محاسبات ذهنی با چرتکه در محله های منطقه۲۲ برگزار و کودکان هوشمند ایرانی برای حضور در مسابقات چرتکه  شناخته شدند.

در این دوره از رقابت‌ها ۸۰ کودک هوشمند از شهروندان مناطق ۲۲،۲۱ و ۵ تهران در رده های سنی ۴ تا ۱۳ سال با داوری و حضور مدرسان موسسه کودکان هوشمند به همت  سرای محله گلستان و اداره آموزش های شهروندی منطقه ۲۲ در محل معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه با انجام چندین دور رقابت محاسبات ذهنی، قهرمانان خود را شناختند.

 آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه باعث افزایش اعتماد به نفس، بهبود در تمرکز، تقویت حافظه و پرورش نیمکره‌های مغز می‌شود و به فرد کمک می‌کند تا بتواند از تمام ابعاد و توان مغز خود کمک بگیرد و در حوزهای مختلف پیشرفت کند.

گفتنی است؛ مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه پاما که هر سال در یک کشور برگزار می‌شود، آخرین بار پیش از شروع کرونا در سال ۲۰۱۹ به میزبانی تایلند برگزار شده بود و جمهوری اسلامی ایران بالاترین رتبه را در بین سایر کشورها کسب کرده بود.

سال ۲۰۲۲ کشور روسیه میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه است و سال ۲۰۲۳ کشور ایران میزبان این مسابقات و شرکت‌کنندگان آن از سراسر جهان خواهد بود.