به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه13، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به نقش اساسی شهروندان در بازیافت و تفکیک پسماند گفت: مدیریت زباله یکی از حیاتی ترین کارها برای داشتن محیط زندگی سالم است و این زباله ها و پسماندها می بایست قبل از اینکه روی هم انباشته شوند، از هم تفکیک و به هنگام و درست جداسازی شوند تا عملیات بازیافت به نحو احسن انجام شود. 

او افزود:تعدادی کارشناس بازیافت در نواحی چهارگانه فعالیت دارند که با مراجعه به منازل مسکونی، اصناف و ساختمان های متعلق به شهرداری ،اموزش های تفکیک زباله را به صورت چهره به چهره انجام می دهند و کیسه های آبی به خانوارها و صاحبان اصناف تحویل می دهند که پسماندها در مبدا جداسازی شود.

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اجرای طرح تفکیک پسماند در واحدهای مسکونی و تجاری و مراکز تولید انبوه زباله ، آموزش های چهره به چهره در محلات ۱۳گانه ادامه داد:طی چهار ماهه ابتدایی سال، بیش از ۱۵ هزار خانوار آموزش داده شده وتعداد ۲۱۰ مخزن کارتن پلاست در بین شهروندان توزیع شده است.

او یادآور شد : به منظور فرهنگ سازی و آگاهی شهروندان در حوزه تفکیک پسماند، کارگاه های آموزشی ویژه گروه های مختلف سنی در مدارس، سرای محلات و مساجد و مراکز فرهنگی و… منطقه برگزار می شود. 

محمد هادی علی‌احمدی با اشاره به دیگر برنامه های اجرای سال جاری در حوزه پسماند در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: همچنین در راستای افزایش خدمات رسانی و افزایش مشارکت شهروندان، به طور روزانه بر عملکرد غرفه های بازیافت و  خودروهای جمع آوری پسماند خشک، نظارت می شود.