به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: محدوده تجریش به خصوص بازار قدیم تجریش بعنوان یکی از نقاط تاریخی شهر تهران محسوب می شود که با وجود مراکز مختلف تجاری، مذهبی و ... ، حجم بالایی از ترددها و حضور شهروندان را به خود اختصاص می دهد بر همین اساس ایمنی این نقطه از منطقه بسیار با اهمیت است و نیاز بود این هماهنگی و همکاری بین نیروهای خدمات رسان با اجرای مانورهای عملیاتی در این نقطه افزایش یابد.

صباغ تصریح کرد: بر همین اساس مانور اطفاء حریق در بازار تجریش با توجه به اهمیت آمادگی اعضای عمومی و تخصصی ستاد مدیریت بحران منطقه در زمینه مقابله با مخاطرات به خصوص  برگزاری مانور با موضوع بحران های پیش بینی نشده، اجرا شد.

وی افزود: با توجه به این موضوع و بر اساس سناریو از قبل تعیین شده، در ساعت ۶ صبح دوشنبه ۲۳ مرداد با مشاهده دود در محدوده تکیه بزرگ تجریش توسط شهروندان و اعلام  وقوع حادثه در محل، ستاد مدیریت بحران منطقه با حضور سازمان ها و ادارات تخصصی در محل حادثه حاضر شدند که با توجه به تعطیلی بازار و عدم حضور کسبه، دسترسی به فضای داخلی مغازه ها میسر نبوده و در صورت سرایت حریق به فضای داخلی امدادرسانی با مشکلات خاصی مواجه می شد.

صباغ تصریح کرد: با توجه به این موضوع اقدامات اولیه از جمله اطفای حریق، امداد، شناسایی، نجات و... در این محدوده انجام پذیرفت و ستاد مدیریت بحران منطقه با بهره گیری از همکاری سایر سازمان ها و ارگان ها از جمله آتش نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور و دیگر ادارات  خدمات رسان و با بهره گیری از پتانسیل مورد نیاز (نیروها و تجهیزات) به مقابله با این بحران پرداخت.