به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز یکشنبه، 29 مردادماه، کانکس نماینده ویژه دادستان با حضور رحیم گل‌زاده، سرپرست دادستان عمومی و انقلاب ناحیه 12، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه و برخی کسبه و معتمدین بازار در موقعیت سبزه‌میدان مستقر شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

انارکی محمدی دراین‌باره گفت: با توجه به حساسیت بازار تهران، ضرورت استقرار این کانکس احساس و برای آن اقدام شد. در مورد کانکس‌ اورژانس و نیروی انتظامی نیز شهرداری منطقه 12 در صورت مکان‌یابی توسط اورژانس و اعزام نیرو توسط عزیزان نیروی انتظامی، برای استقرار و راه‌اندازی کانکس‌های ویژه برای آنها اعلام آمادگی می‌کند.

وی افزود: پیشنهاد من این است که خودروهای امدادی (هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس) اگر به‌طور مستمر جلوی سبزه‌میدان جانمایی شوند، در تأمین امنیت بازار نقش به‌سزایی خواهند داشت؛ همچنین طبق اعلام سازمان آتش‌نشانی در صورت تأمین 100 متر زمین در هر نقطه از بازار، این سازمان به‌سرعت برای افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این محدوده اقدام خواهد کرد.

شهردار قلب طهران با اشاره به افزایش پارکینگ برای بازار بیان کرد: در آینده نزدیک در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. 

در ادامه گل‌زاده، هدف از استقرار کانکس ویژه دادستانی را نظارت بر روند امور دانست و گفت: در صورت نیاز با اختیاراتی که به این نماینده قانونی داده می‌شود، دستورهای قضایی مقتضی صادر خواهد شد.

وی ضمن کارگشا دانستن تمهیدات شهرداری منطقه 12 در فراهم‌آوردن امکانات و زیرساخت‌ها در تأمین امنیت بازار از حضور میدانی شهردار منطقه ۱۲ در این محدوده به طور مستمر تقدیر کرد و ادامه داد: انصافاً نیروی انتظامی هم در همه رده‌های خود برای این منظور اعلام آمادگی کرده و در صورت جدیت و قاطعیت همه دستگاه‌ها به نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت.

دادستان عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران همچنین از پشتیبانی شبانه‌روزی ضابطان قضائی از اقدامات شهرداری برای نظم‌دهی به فضای بازار خبر داد و بیان کرد: استقرار این کانکس برای پاسخگویی به‌موقع نماینده دادستانی و اجرای به‌موقع و ضربتی پیشگیری و رفع سدمعبر در مسیر ۱۵ خرداد حائز اهمیت است.

در ادامه نمایندگان و معتمدین کسبه و حجره‌داران از اهمیت و اجرای تدابیر میدانی و عملیاتی برای ساماندهی و ایجاد نظم شهری در این مدت قدردانی کردند.