به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "هادی حق بین" سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با هفتاد و دومین پویش "امید و افتخار" شاهد بهره‌برداری از پل دسترسی بلوار شقایق به خیابان ایثارگران خواهیم بود، اظهار داشت: این گشایش ترافیکی در روز شنبه هجدهم شهریورماه طی مراسمی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاونان شهردار تهران و مدیران ارشد شهری انجام خواهدشد.

وی افزود: عملیات عمرانی این پروژه به منظور اتصال بلوار شقایق به خیابان ایثارگران، با هدف بهبود دسترسی‌های محلی در سال 1399 توسط شهرداری منطقه 2 و با مشارکت هتل اسپیناس آغاز شد و ضمن اجرای شمع‌ها و ستون‌ها، تا مرحله احداث عرشه پل روی مسیل پیام پیش رفت اما به دلایلی متوقف شد.

وی ادامه داد: این پروژه سرانجام در پاییز سال 1401 درحالی که میزان پیشرفت عملیات اجرایی آن منتهی به 35 درصد بود به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران واگذار شد.

به گفته "حق‌بین"، بهره‌برداری از این پروژه ضمن تسهیل دسترسی‌های محلی و کاهش گردش‌های اضافی در محدوده منطقه 2، بر بهبود دسترسی مجموعه هتل اسپیناس و پارک ژوراسیک به خیابان ایثارگران نیز اثرگذار خواهدبود.

گفتنی است پروژه اتصال بلوار شقایق به خیابان ایثارگران، علاوه بر  یک دستگاه پل رفت و برگشت به طول 30 متر و عرض 31 متر با 2 خط عبوری و یک پیاده رو در طرفین، شامل احداث یک مسیر راستگرد به طول 200 متر و عرض 30 متر بوده است. اصلاح هندسی مسیر و میدان بلوار شقایق، اصلاح هندسی خیابان ایثارگران در محدوده اتصال به پل و احداث 200 متر دیوار وزنی و مسلح با متوسط ارتفاع 2.8 متر از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این پروژه به شمار می‌آید.