به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، طی مراسمی از ۲ طرح اصلاح فرآیند حوزه فنی و عمرانی سازمان بهشت زهرا(س) شامل دستگاه برش لیزر و ساماندهی قطعه فرشتگان به عنوان محل خاکسپاری کودکان در نهمین هفته از دوشنبه‌های تعالی با حضور معاونین و مدیران این سازمان رونمایی شد.

بر پایه این گزارش، دستگاه برش لیزر به عنوان یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین دستگاه ها در نوع خود به منظور تسریع در حکاکی و خطاطی مشخصات هویتی متوفیان بر روی سنگ قبور موقت، خریداری و راه اندازی شده است.

این گزارش حاکی است، پیشتر با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی موجود روزانه قابلیت حکاکی و خطاطی روی ۳۰ تا ۳۵ سنگ مزار موقت در سازمان بهشت زهرا (س) وجود داشته اما با راه‌اندازی دستگاه برش لیزر و سیستم نرم افزاری متصل به آن علاوه بر افزایش ضریب ایمنی، افزایش کیفیت و زیبایی، کاهش هزینه ها، حذف خطای انسانی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و تسریع در انجام کار، قابلیت حکاکی و خطاطی بر روی سنگ مزار موقت هر تعداد از متوفیانی که روزانه در بهشت زهرا (س) تدفین می‌شوند فراهم شده است.

فراهم شدن امکان فراوری سنگ مزارهای موقت از دیگر قابلیت‌های دستگاه برش لیزر در سازمان بهشت زهرا(س) است به گونه ای که امکان حکاکی و خطاطی تا چند مرتبه بر روی این سنگها فراهم شده است.

گفتنی است، پس از رونمایی از دستگاه برش لیزر، طرح اصلاح فرآیند در قطعه فرشتگان سازمان بهشت زهرا (س) نیز که به عنوان محل خاکسپاری کودکان پیش بینی شده است، رونمایی شد.

طرح اصلاح فرایند در یکی از بخش‌های قطعه فرشتگان با هدف ساماندهی خاکسپاری متوفیان، افزایش نظارت، کاهش هزینه‌های خانواده‌های متوفیان و ایجاد نظم در چیدمان قبور با انجام اقداماتی شامل کف سازی، قبرچینی و قاب گذاری قبور انجام شده و اجرای این طرح نیز رضایت خانواده‌های متوفیان را در پی داشته است.

گفتنی است، در مراسم رونمایی از دو طرح مذکور از معاونت فنی و عمران این سازمان به دلیل اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح فرآیندها در این معاونت تقدیر به عمل آمد.

یادآور می‌شود، پروژه‌های سازمان بهشت زهرا(س) هر هفته در روزهای دوشنبه در قالب طرح "دوشنبه‌های تعالی" رونمایی و افتتاح می‌شوند و این روند تا پایان سال ادامه خواهد یافت.