به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، علی بخشی در این خصوص اظهار کرد: از آنجایی که مدیریت صحیح پسماند بیشتر در منازل صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل باید برای مدیریت پسماندها از زمان تولید در خانه تا هنگام پردازش برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد. در حوزه عملکردی مدیریت شهری هم ابزار و امکانات کافی شامل ایستگاه‌های بازیافت و نیروی انسانی در محلات سطح منطقه مستقر شده و دوره های آموزشی برای شهروندان نیز برگزار می شود.

علی بخشی عنوان کرد: واحد آموزش اداره مدیریت پسماند منطقه۲۲ در یک بازه زمانی ۷ روزه نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی در ۱۲ ایستگاه ورزشی سطح منطقه در راستای طرح آموزش اصول مدیریت پسماند به ۵۵۰ نفر از بانوان گروه های ورزشی اقدام کرد.

وی افزود: در این طرح آموزش به بانوان جهت آشنایی با مراحل مدیریت پسماند شهری از مبادی تولید تا انتقال و روش‌های دفع پسماند، با هدف آگاه سازی در خصوص اثرات و مخاطرات زیست محیطی ناشی از تولید بی رویه پسماند و از سوی دیگر بهینه سازی منابع و سرمایه از طریق کاهش تولید پسماند، تفکیک و جداسازی پسماندهای خشک در مبداء صورت گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 22 اذعان کرد: آموزش چهره به چهره به شهروندان در تمامی میادین میوه و تره بار سطح منطقه۲۲ را از دیگر برنامه های صورت گرفته در جهت ارتقا فرهنگ تفکیک پسماند عنوان کرد و گفت: با توجه به ضرورت آموزش در زمینه تفکیک و مدیریت پسماند از سوی شهروندان، اداره مدیریت پسماند آموزش چهره به چهره در کلیه میادین میوه و تره بار را به صورت هفتگی در برنامه واحد آموزش قرار داده است .