به گزارش اکونا پرس،

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ "علی اصغر کمالی زاده" با اشاره به این خبر افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید و به منظور ارتقای ایمنی هرچه بیشتر دانش آموزان در سطح معابر، طرح استقبال از مهر 1402 با اولویت مدارس و مراکز آموزشی در محله های محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت و تا نیمه مهر ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اقدامات این طرح گفت: شستشو و پاکسازی نماها، زیباسازی و رنگ آمیزی  جداره های مدارس و المان های شهری، رفع نواقص ومرمت آبخوری ها، رنگ آمیزی مخازن و زیر مخزنی ها ، نگهداری و جایگزینی مخازن، پیرایش شهر و حذف زوائد فیزیکی و بصری، نقاشی دیواری نمای مدارس و مراکز آموزشی از اقدامات طرح استقبال از مهر 1402 است.

کمالی زاده خاطرنشان کرد: رفع مزاحمت  و آلودگی صنوف مجاور مراکز آموزشی، مبارزه با جانوران مضر شهری، زنده گیری  سگ های ولگرد و بلا صاحب در اطراف مدارس و مراکز آموزشی از دیگر اقداماتی است که برای امنیت و رفاه حال دانش آموزان در طرح استقبال از مهر از ابتدای شهریور ماه اجرا شد.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به جزییات این طرح گفت: در این راستا با برگزاری چندین مرحله طرح های فوریتی در اطراف مدارس و مؤسسات آموزشی اقدام به شناسایی و طعمه گذاری کلونی ها، انسداد منافذ، نصب تخته بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی، توزیع نسخه های بروشور و کتابچه های آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی و ....  کرد.

او با اشاره به لایروبی و رسوب برداری انهار، مسیل ها و حوضچه های معابر منتهی به مدارس گفت: در این طرح مسیل ها، کانال ها و حوضچه ها از معابر منتهی به مراکز آموزشی رسوب برداری و لایروبی شد.

علی اصغر کمالی زاده در پایان از تجهیز ناوگان جمع آوری پسماند برای سرویس های مدارس  خبر داد و گفت: توزیع کیسه های زیست تجزیه پذیر پسماند خشک ، تحویل مخازن مخصوص جداسازی پسماند به مدارس، اجرای ویژه برنامه های آغاز سال تحصیلی با محوریت مدیریت پسماند در مدارس منتخب ، نواختن زنگ بازیافت در مدارس و طرح  ویژه جمع آوری کاغذ و اهدای جوایز به دانش آموزان در مدارس از ویژه برنامه های این طرح است .