به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، مصرزاده در جلسه‌ای که به منظور حل و فصل موضوعات فی مابین شرکت آب و فاضلاب شهر تهران و شهرداری این منطقه برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: زحمات بسیار زیادی برای به ثمررسیدن طرح‌های زیرساختی فاضلاب در منطقه ۲۲ طی ۱۲ سال گذشته بین دو مجموعه خدمات رسان آب و فاضلاب و شهرداری کشیده شده اما می‌توان ماحاصل این تلاش‌ها را طی یک سال گذشته قابل قبول و مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: در حال حاضر معضل فاضلاب یکی از چالش های اصلی و اساسی در منطقه ۲۲ است و در صورت تعلل در این زمینه می‌تواند به یک بحران در شهر تهران تبدیل شود. با تعاملات صورت گرفته در دو دوره اخیر مدیریت شهری این منطقه توانسته‌ایم گامهای بسیار خوبی برای خدمت رسانی به مردم در این زمینه برداریم.

وی با بیان اینکه حل و فصل معضل فاضلاب منطقه ۲۲ یکی از مطالبات مدیران شهری شهر تهران بخصوص دکتر زاکانی است؛ بیان کرد: در حال حاضر با توجه به معضل بزرگ کم‌آبی در نقاط مختلف کشور و حتی شهر تهران بحث آبیاری فضای سبز منطقه نیز با مخاطراتی همراه است و با احداث و راه اندازی تصفیه خانه ها در چهار نقطه در نظرگرفته شده در این منطقه می‌توان از پساب تولیدی آن برای آبیاری درختان بوستان جنگلی چیتگر استفاده کرد. 

وی در خصوص عملیات اجرایی تصفیه‌ خانه لوپ کاشان نیز اظهار کرد: به منظور رفع مشکل فاضلاب در این منطقه بنا بر این است تا با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های کوچک، زمینه را برای بازچرخانی آب و همچنین آبیاری فضای سبز مهیا نماییم همچنانکه با تلاش‌ها و پیگیری های صورت گرفته توسط دو مجموعه، تصفیه‌خانه لوپ کاشان تا دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران یادآور شد: یکی از مهمترین دغدغه های ما در مجموعه آب و فاضلاب احداث تصفیه خانه در منطقه 22 به جای ساخت 12 کیلومتر خط انتقال فاضلاب است و در حال حاضر طبق توافقات صورت گرفته اقدامات اولیه برای ساخت و ساز تصفیه خانه خرگوش دره انجام شده و طی روزها و ماههای آتی کار احداث آن در زمینی بالغ بر ۳ هکتار در اراضی ملی پارک جنگلی چیتگر در شمال حریم مترو تهران کرج آغاز خواهد شد.