به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» در هفتمین نظارت ستادی محیط زیست ( چهارشنبه های محیط زیستی) در منطقه ۱۷ با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت در این منطقه گفت: یکی از معضلات در موضوع محیط زیست شهری نبود مدیریت یکپارچه شهریست لذا ایجاد چنین کمیته هایی و یکپارچه سازی اقدامات حتما در افزایش اثربخشی اقدامات محیط زیستی منطقه موثر خواهد بود. 

وی با بیان اینکه تمام مناطق پایین دست شهر تهران به نوعی با معضل فاضلاب مواجه هستند اظهار داشت: در سطح شهر تهران بیش از ۷۰۰ نقطه انفصال وجود دارد که به این منظور کمیته ای در سطح کلان شهرداری تهران تشکیل شده که بر اساس تصمیم آن نقاط اولویت دار در دستور کار قرار می‌گیرند لذا نقاط منطقه ۱۷ نیز در این کمیته بررسی خواهد شد. 

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  با تاکید بر موضوع انرژی و اصلاح الکوی مصرف گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان تنها متولی اصلاح الگوی مصرف انرژی در شهرداری با رویکردی جهادی بر کاهش مصرف تاکید دارد به همین منظور کمیته اصلاح الگوی مصرف با ریاست این منطقه را تشکیل داده تا ضمن بررسی نقاط ضعف اثر بخشی مناطق در موضوع کاهش مصرف سنجیده و راهکارهای لازم ارایه گردد. 

به گفته وی شهرداری منطقه ۱۷ از پتانسیل خوبی در بحث تجهیزات کاهنده انرژی برخوردار است که نیازمند اورهال بوده بی شک با استفاده از این تجهیزات به مراتب درصد کاهش مصرف انرژی این منطقه افزایش خواهد یافت.  

حسینی در ادامه کاهش سرانه مصرف آب در منطقه، توسعه خانه های محیط زیست، اجرای مبحث مدیریت سبز در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار مى رود هر منطقه با معرفى یک ساختمان سبز، مدیریت سبز را در دستور کار قرار دهد.